نظر یمنی ها دربارۀ مذاکرات کویت پس از 70 روز

نظر یمنی ها دربارۀ مذاکرات کویت پس از 70 روز
يکشنبه 6 تير 1395 - 13:26

مردم یمن از ادامه تجاوزات عربستان به کشورشان با وجود بیش از دو ماه مذاکره مستقیم در کویت، خشمگین هستند. آنها عربستان و هیئت وابسته به ریاض را مسئول تأخیر در حل بحران یمن می دانند.

عبدالقادر حیدر، معاون دبیر کل حزب "بعث" یمن، به خبرنگار شبکۀ العالم، گفت: «هدف (عربستان) از وقت کشی در مذاکرات کویت آن هم به مدت 70 روز، کسب وقت و تجدید قواست. ما همین مشکل را با همه کشورهای ائتلاف متجاوز داریم. یمن باید با عربستان و امارات و قطر مذاکره کند».
ادامه تجاوزات عربستان و عدم پایبندی این کشور و مزدورانش به آتش بس، گواه روشنی است بر این حقیقت که آنها راه حل سیاسی نمی خواهند همچنین نقض صریح آتش بس است کما اینکه سازمان ملل هم خود را در موضع بی طرف قرار داده و متجاوزان را ملزم به رعایت آتش بس نمی کند.
"بشیر طاهر"، فعال یمنی، هم به شبکۀ خبری العالم گفت: «امروز صحبت از آتش بس با وجود ادامه تجاوزات هوایی و درگیری های زمینی، فریبی بیش نیست».
سیاستمداران و ناظران، هیئت وابسته به ریاض را مسئول تأخیر در حل بحران یمن تا قبل از ماه رمضان می دانند و معتقدند عربستان با فریبکاری سعی می کنند با طولانی کردن زمان مذاکرات، وقت بیشتری بخرد.

همزمان مزدوران این کشور در میدان، با حمله های شکست خورده، سعی در پیشروی در جبهه های مختلف دارند.
مذاکرات کویت تا کنون نتیجه قابل ذکری برای مردم یمن نداشته است؛ حمله های هوایی دشمن نیز همچنان ادامه دارد. همین رفتار عربستان سبب شده است که مردم یمن امیدی به این مذاکرات جاری کویت نداشته باشند.

208-220

پربیننده ترین خبرها