کشتار جدید داعش در افغانستان

کشتار جدید داعش در افغانستان
يکشنبه 6 تير 1395 - 17:40

دهها نفر از شهروندان و نیروهای امنیتی دولت افغانستان در درگیری های شدید با تروریست های داعش در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم عناصر مسلحی که با داعش بیعت کرده اند طی ماههای گذشته در یک منطقۀ کوهستانی در مرزهای پاکستان زیر خطر حملات هوایی آمریکا پناه گرفته اند.
حملات اخیر نشان می دهد که داعش هنوز تهدید جدی برای دولت افغانستان به شمار می رود که با چالشی به اسم طالبان دست و پنجه نرم می کند.
سلیم خان قندوزی حاکم اقلیم ننگرهار در بیانیه ای از کشته شدن دست کم 12 تن از نیروهای امنیتی و شهروندان و زخمی شدن 18 نفر دیگر خبر داد.
مسؤولان محلی خاطرنشان کردند که طی سه روز گذشته بیش از 100 تن از عناصر داعش در درگیری های ننگرهار کشته شده اند اما آمار و ارقام با هم تناقض دارند و هنوز هیچ منبع مستقل موفق به تحقیق در این باره نشده است.
قندوزی گفت: بی شک داعش به هیچ کس احترام نمی گذارد. کودکان و زنان را می کشد و مدارس و مساجد را به آتش می کشد.

داعش 25 خانه را درمنطقه کوت به آتش کشید
مسؤولان در ننگرهار می گویند که حدود 25 خانه در منطقۀ کوت سوزانده شده و 5 شهروند ربوده شده اند.
زراوار زاهد رئیس پلیس منطقه ای گفت که صدها تن از نیروهای ارتش و پلیس وارد درگیری های منطقه شده اند و استحکاماتی در جاده های منطقه ایجاد کرده اند.
روز یکشنبه نیز در تجمع کوچکی در کابل، صدیق انصاری رئیس اتحادیۀ مجمع مدنی افغانستان با متهم کردن مسؤولان محلی آنان را به خاطر کوتاهی در مقابله با خطر داعش سرزنش و به کناره گیری دعوت کرد.
وی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این مسؤولان باید در ازای هر قطره خونی که در ننگرهار ریخته می شود مجازات شوند تا عبرتی برای سایر مسؤولان باشند.
افراطی های افغانستان که با داعش مرتبطند به اندازۀ عراق و سوریه موفق نبوده اند چنان که در آن کشورها شهرهای زیادی تحت سیطره این گروه تروریستی قرار گرفت و هزاران نفر به عضویت  آن در آمدند.
در ماه ژانویه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به نیروهای آمریکایی در افغانستان آزادی بیشتری برای حمله به اهداف داعش داد که باعث افزایش حملات هوایی و عملیات ویژه در ننگرهار شد.
202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها