اظهارات تازه سردار جزایری درباره داعش و آمریکا

اظهارات تازه سردار جزایری درباره داعش و آمریکا
دوشنبه 7 تير 1395 - 10:42

العالم - معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل گروه تروریستی داعش را اقدامی از سوی آمریکایی ها برای خدمت به صهیویست ها دانست.

سردار سید مسعود جزایری با حضور در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم با محور "ایران و مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی" در پاسخ به سوالی درباره شکست گروه تروریستی داعش در شهر فلوجه عراق و حمایت ایران از این کشور در مبارزه با تروریسم داعش و نقش آفرینی تهران در نبرد علیه داعش در فلوجه گفت: ما هرنوع موفقیت و پیروزی را که برای دولت و مردم بزرگ عراق پیش بیاید به فال نیک می گیریم و به مردم و دولت این کشور و مردم منطقه تبریک می گوییم.

وی افزود: خوشبختانه اتفاقات خوبی در صحنه عراق رخ می دهد که محصول تلاش مشترک آحاد مختلف مردم از ادیان مختلف، مذاهب گوناگون، فرقه های مختلف و دولت، رزمندگان و ارتش عراق و به خصوص نیروهای بسیج مردمی است.

آثار راهبردی موفقیت های عراق بر داعش

سردار جزایری تصریح کرد: خوشبختانه موفقیت های اخیر عراق، دارای نکات مثبت راهبردی برای منطقه و محیط امنیتی عراق است و آثار و برکات قابل توجهی خواهد داشت و از طرف دیگر، در واقع باعث اضمحلال روحی و روانی و کاهش توان عملیاتی تروریست ها و حامیان آنها در منطقه می شود.

موفقیت های اخیر عراق، دارای نکات مثبت راهبردی برای منطقه و محیط امنیتی عراق است

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این خط و سیر موفقیت ها و پیروزیها در عراق ادامه پیدا کند و مردم این کشور روی آرامش را ان شاءالله با همت همگانی به خود ببینند. وظیفه همه ما مسلمانان و کسانی که به انسانیت احترام می گذارند، این است که از عراقی ها حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم و امیدوارم به این وسیله شر تروریسم از منطقه ما برچیده شود.

آمریکا به دنبال تجزیه عراق و سوریه 

سردار جزایری گفت: در مورد سوریه، باید این توجه را همگان داشته باشند که آمریکایی ها در سوریه و اصولا در منطقه بدنبال چه چیزی هستند. اسناد و شواهد گویای این است که آمریکا با جدیت به دنبال تضعیف عمومی کشورهای اسلامی است. حالا امروز نوبت عراق و سوریه است و فردا ممکن است نوبت کشورهای دیگر باشد و همین طور تجزیه عراق و تجزیه در سوریه.

کردها باید مراقب اهداف تجزیه طلبانه آمریکا باشند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: بعضی عملیاتی که در سوریه و به خصوص توسط آمریکایی ها صورت می گیرد، در واقع فلش و خط سیری برای تجزیه است. کردها باید خیلی مراقب باشند. آحاد مختلف مردم سوریه باید مراقب کشورشان باشند. هرگونه تجزیه ای در سوریه و خدای نکرده عراق رخ دهد، هم درمیان مدت و هم دراز مدت به ضرر مردم آن کشورها و مردم منطقه است و اصولا تبعات منفی قابل توجهی به لحاظ امنیتی برای کل منطقه ما خواهد داشت و با جدیت باید در برابر این سیاست و راهبرد آمریکا که سیاست و راهبرد رژیم صهیونیستی هم هست، ایستاد و مقاومت کرد.

عربستان حق دخالت در امور عراق را ندارد

سردار جزایری در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی برخی کشورهای منطقه و به طور مشخص رسانه های سعودی از روند اجرای عملیات در فلوجه و انتقاد آنها از نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و تلاش برای ایجاد کمکش های طائفه ای بین اهالی شهر با نیروهای مشترک عراقی و نظرش درباره نارضایتی عربستان از آزادی شهر فلوجه تصریح کرد: عربستان و حاکمان سعودی نسبت به تصمیمات ملت و دولت عراق یک کشور بیگانه محسوب می شوند و حق دخالت در امورات عراق را ندارند.

وی تاکید کرد: مردم عراق تصمیم گرفته اند که با تروریسم وتجاوزگری مبارزه کنند و در برابر آن بیاستند. از طرف دیگر، باید توجه داشته باشیم که تروریست محصول کجاست و داعش از کجا پدید آماده است؟ به اعتراف غیرقابل انکار مسئولان و سران کشور آمریکا، صهیونیست ها، عربستان، حاکمان سعودی، ترکیه و سایرین، داعش محصول مشترک این کشورهاست.

جنگ نیابتی آمریکا و اسراییل در منطقه

وی خاطرنشان کرد، در واقع ، ما یک جنگ نیابتی را توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه مشاهده می کنیم. ما در یک گذار و یک پیچ تاریخی و حساس در منطقه قرار داریم.

وی بیان کرد : عربستان با وهابیت یک ماموریت استراتژیک برعهده دارد که چهره اسلام رحمانی و اسلامی را که می تواند در سراسر جهان فراگیر شود، مخدوش و مشَوه کند لذا ناظر اقداماتی هستیم که بعضا در طول تاریخ کمتر اتفاق می افتد. جنایاتی که در منطقه در این سالهای اخیر توسط تروریست ها با عاملیت سعودیها، جهانیان مشاهده می کنند، برای دهها و صدها سال در ذائقه مردم باقی می ماند و متاسفانه خدشه به اسلام عزیز وارد می کند.

"سردار جزایری: ما شاهد یک جنگ نیابتی توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه هستیم"

سعودی ها مخالف پیشرفت دولت و ملت عراق

سردار جزائری افزود: طبیعی است که سعودیها و حاکمان سعودی مخالف هرگونه پیشرفت دولت و مردم عراق باشند. الحشد الشعبی مگر چه کسانی هستند. آنها مردم کوچه و بازار کشور عزیز و همسایه ما عراق هستند. آنها در واقع فداکارانه - بدون چشم داشت و با ایثار- جان عزیز خودشان را برای آزادی کشورشان و برای رهایی کشورشان از تروریسم نثار می کنند. شیعه در راه اهل سنت می جنگند و اهل سنت برای شیعه می جنگند.

هدف آمریکا از ایجاد جنگ شیعه و سنی

وی گفت: اصولا ما تناقضات و اختلافات گسترده تاریخی بین شیعه و سنی در منطقه - تا قبل از جریانات اخیر – آنچنان که امروز متاسفانه پیش آمده است، مشاهده نمی کنیم. این یک عارضه غیرطبیعی و مصنوعی است که متاسفانه منطقه ما را فرا گرفته و آمریکایی ها تلاش می کنند که با ایجاد جنگ شیعه و سنی، مقاصد خودشان را پیاده سازی کنند و اسرائیل غاصب در آرامش به سر ببرد.

دشمن اصلی در منطقه به فراموشی سپرده شده است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز متاسفانه با سیاست های آمریکا وضع به گونه ای شده است که دشمن اصلی یعنی اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی به بوته فراموشی سپرده شده است و به سرعت خودش را توسعه و بسط می دهد و پایه های امنیتی خودش را مستحکم می کند و متاسفانه این اتفاق بزرگ و ناگواری است که در صحنه جهانی و منطقه ما رخ داده است که با هدایت اساسی و اصلی توسط آمریکایی ها صورت می گیرد.

پدیده داعش برای مخفی سازی صهیونیزم در منطقه

وی افزود: در واقع، پدیده داعش برای مخفی سازی صهیونیزم در منطقه است که بتواند مقاصد خودش را برای دراز مدت نسبت به منطقه تحمیل کند و این نقطه اصلی و کلیدی باید به خوبی شناخته شود. افکار عمومی البته به این مسئله توجه دارند ولی متاسفانه برخی کشورهای اسلامی درگیر حاکمان وابسته ای هستند که امورات آنها را برخلاف منافع ملی خودشان پیگیری می کنند و در راستای اهداف صهیونیست ها تحرکات خودشان را بروز و ظهور می دهند.

همه بخش های عراق باید از سیطره تروریست ها آزاد شود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که پس از جنگ فلوجه عراق و آزاد سازی آن از سیطره تروریست ها، اکنون چشمها به موصل و آزادی این شهر از اشغال تکفیریها و گروه تروریستی داعش است. ایران به عراق برای آزادسازی فلوجه کمک کرد حال چگونه می تواند به آزادسازی موصل کمک کند؟ گفت: در راستای امنیت درازمدت عراق و کشورهای پیرامون، همه بخشهای عراق باید آزاد شود. حتما امریکاییها و رژیم آل سعود و ترکیه و کسانی که در واقع زاده تروریسم در منطقه هستند و این جنگ خانمان برانداز را راه اندازی کرده اند، مقاومت می کنند.

کمک به برادران شیعه و سنی عراقی در برابر تروریست ها وظیفه ماست

سردار جزایری افزود: بیرون راندن تروریستها یا در واقع مزدوران اجیر شده که به نیابت از امریکا با مقاومت منطقه می جنگند، جنگ سخت و فشرده ایست لیکن امیدها کاملا واقعی است و برآوردها، نشان می دهد که دولت و مردم و ارتش عراق خوشبختانه توان بازپس گیری سرزمین های خودشان را دارند.

وی تاکید کرد: وظیفه ماست که آن جایی که لازم هست و درخواست می شود به برادران خودمان درعراق اعم از شیعه و سنی و غیر مسلمانها کمک کنیم. اصولا هر شهروند عراقی بایستی در آزادی و رفاه به سر ببرد وظیفه هر فرد مسلمانی است که به این مسئله کمک کند.

خروج ازاتحادیه اروپا و تکه تکه شدن انگلیس تاوان جنایتگری آن است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در باره موضع ایران درقبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن برروابط تهران و اتحادیه و روابط ایران با انگلیس گفت: روزگاری بریتانیای کبیر در واقع مثل امروز امریکا، کل جهان را زیر سلطه داشت. انگلیسیها و به اصطلاح دولت بریتانیای کبیر در حق مردم جهان از جمله افریقا و اسیا و کشورهای دیگر جنایاتی روا داشته و سرقتهای بزرگ غیر قابل تصوری مرتکب شده اند و  این یک موضوع بزرگ تاریخی است که هرگز جنایتکاران و متجاوزان و امپراتورانی که فکر می کنند که همه شرق و غرب عالم در سیطره انهاست برای دراز مدت در امان نیستند.

وی افزود: بریتانیای کبیر دیروز، در واقع باید به سرنوشتی دچار شود که غیر از تکه تکه شدن و غیر از تاوان جنایات خود را دادن راه دیگری پیش رو ندارد. طبیعی ترین راه همین است. ما همین سرنوشت تکه تکه شدن را برای امریکا هم پیش گویی می کنیم.

سردار جزایری یادآور شد: اصولا جنایتکار در دنیا بایستی به سزای جنایات خود برسد. به نظر می آید اتفاقی که برای انگستان پیش آمده ابتدای راهی است که به جدایی بعضی از بخشهایی که به ناحق زیر سیطره دولت مرکزی انگلیس هست، خواهد انجامید و این تکه تکه شدن سرآغاز راهی است که شامل بعضی دیگر از کشورهای اروپایی هم خواهد شد.

وی گفت: به نظر می آید اروپا به واسطه اقدامات انگلیس، مناقشات فراوانی را در آینده پیش رو خواهد داشت و البته برخی از مناقشات به نظر می آید حاصل طبیعی عملکرد حاکمان این کشورهاست.

استقلال بیشتر اروپاییها و کاهش تبعیت از آمریکا

سردار جزایری در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه، ایران را در روابطش با کشورهای غربی در موضع قویتری قرار می دهد؟ افزود: اتفاق ناگواری که در اروپا طی چند دهه اخیر به خصوص دهه اخیر پیش آمده است، تبعیت بسیاری از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا از سیاستهای امریکاست.

وی گفت: یکی از آتش بیاران اصلی این معرکه در واقع دولت انگلیس است؛ ما امیدواریم که به این وسیله تبعیت اروپاییها از سیاستهای امریکا با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یابد. این مسئله به همه مردم جهان به خصوص به مردم اروپا این اجازه را می دهد که سیاست های مستقل تری نسبت به امریکا از خودشان بروز و ظهور بدهند. این مسئله به خودی خود به نفع مردم دنیاست.

راه حل مناقشه بحرین، احترام به آرای ملت است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، انتقاد شدید ایران به این مساله و خشم ملت بحرین از حکومت این کشور و پیامدهای چنین اقدامی برای حکومت منامه خاطرنشان کرد، مناقشه چند ساله ای را که در بحرین شاهد هستیم محصول زیاده خواهی امریکا از یک طرف و حاکمان بحرین از سوی دیگر است.

وی افزود: مسئله بحرین، یک راه حل ساده و سریع دارد با کمترین هزینه مادی و به سرعت می شود مناقشه به یک وحدت همگانی منجر شود؛ آنهم احترام به آرای عمومی است و بحران هیچ راهی به جز تمکین حاکمان بحرین و امریکاییها در برابر خواسته های عمومی اکثریت مطلق مردم ندارد.

جزایری گفت: اگر این اتفاق بیفتد مسئله بحرین ختم به خیر می شود در غیر این صورت نه امریکایها قادرند برای همیشه حاکمیت مطلق خودشان را بر بحرین ادامه بدهند و نه حاکمان کنونی می توانند برای دراز مدت حکومت و حاکمیت خودشان را ادامه و بسط دهند.

وی افزود: مردم بحرین کمترین خواسته را دارند. آنها فقط آزادی و استقلال می خواهند و مایلند که به هویت جمعی این کشور و این مردم و این جامعه احترام گذاشته شود.

سردارجزایری تصریح کرد: به حداقل خواسته های مردم که ادای مناسک دینی و مذهبی شان و استقلال شان و آزادی بیانشان است احترام گذاشته شود. این ها حداقل هاست و اگر حاکمانی آن را رعایت نکنند محکوم به شکست در برابر اراده مردم هستند و هر چه که در طول تاریخ و در سالهای اخیر مشاهده می کنیم نشان می دهد که حتما موفقیت و پیروزی از آن اکثریت مردم بحرین است و حاکمان چاره ای جز تمکین در برابر این خواسته عمومی ندارند.

سلب تابعیت بزرگان، لکه ننگی است بر دولت بحرین

سردار جزایری افزود: این یک لکه ننگ است که یک دولت، بزرگان خودش را از کشور تبعید و تابعیت شهروندانش را لغو کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متأسفانه این اتفاق ناگوار توسط حاکمان بحرین در منطقه ما اتفاق افتاده است و البته یک لکه سیاه در تاریخ آن کشور به حساب می آید.

وی تاکید کرد: به نظر می آید که مردم بحرین تصمیم خود را گرفته اند و اراده لازم برای برخورد و مقابله با این وضعیت غیر قابل تحمل دارند.

وی گفت: متاسفانه اخبار به درستی از بحرین به بیرون درز پیدا نمی کند. مردم بحرین به شدت تحت فشار هستند و با اقدام عمومی باید این فشار برطرف شود.

208-6-211-9

پربیننده ترین خبرها