درخواست بین المللی کردن جنایات حزب بارزانی

درخواست بین المللی کردن جنایات حزب بارزانی
دوشنبه 7 تير 1395 - 14:44

نماینده جبهه الاصلاح در پارلمان عراق از سازمان های بین المللی خواست جنایات حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی را بین المللی و عاملان آن را محاکمه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالرحمن اللویزی در بیانیه ای خاطرنشان کرد، نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان اخیرا روستای المحمودیه منطقه ربیعه را به آتش کشیدند. بازگشت ساکنان روستای المحمودیه به این روستا همانند ساکنان روستای الکولات و اکثر روستاهای تحت سلطه منطقه کردستان عراق ممنوع است. علاوه بر این تعداد زیادی از این روستاها ویران شده که آخرین آن روستای المحمودیه بود.

اللویزی افزود: حزب دموکرات در مناطق استان نینوا که تحت کنترل نیروهای این حزب است، سیاست توسعه طلبانه شوونیستی اعمال می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت محلی نینوا در برابر این اقدامات کاملا سکوت اختیار کرده است، از دولت عراق خواست وارد عمل شود و سیاست توسعه طلبانه حزب حاکم در منطقه کردستان را متوقف کند. وی همچنین درخواست کرد سازمان ملل و عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر برای مستند سازی این جنایات به منظور محاکمه عاملان آن اقدام کنند.  

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد آمریکا و اتحادیه اروپا باید در ارزیابی سیاست های حمایت از حزب حاکم در منطقه کردستان عراق تجدید نظر کنند.  

وی قبلا فاش کرده بود که منطقه کردستان عراق به فرزندان نینوا اجازه نداده است به اردوگاههای نیروهای داوطلب در بغداد برای آزادسازی مناطق شان از سلطه گروه تروریستی داعش ملحق شوند.  

204-211-9

پربیننده ترین خبرها