جلوگیری از رسیدن کمکهای انسانی به آوارگان سوری در اردن

جلوگیری از رسیدن کمکهای انسانی به آوارگان سوری در اردن
سه شنبه 8 تير 1395 - 09:57

امدادگران بین المللی از قطع ارسال کمک های غذایی برای هزاران آواره و پناهنده سوری حاضر در مرزهای اردن و سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، شماری از امدادگران دیروز (دوشنبه 7 تیر) در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کردند ، کاروانهای غذایی که معمولا به این اردوگاه ارسال می شوند برای ششمین روز متوالی هنوز در الرویشد نزدیکترین منطقه به اردوگاه الرکبان متوقف شده اند و ارتش اردن فقط به تانکرهای آب اجازه ورود می دهد.

گفتنی است ارتش اردن این منطقه را پس از حملات انتحاری مسدود کرده است.
"هاله الشملاوی" سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در توضیح وضعیت پناهندگان و ضرورت رساندن غذا به دست آنان گفت: اردن همچنان ورود کاروان های غذایی به اردوگاه آوارگان سوری را ممنوع کرده است و ما با توجه به نیازهای شدید غذایی آوارگان سوری و وخامت اوضاع آنان که در محاصره قرار گرفته اند، نگران هستیم.

"دینا القصبی" سخنگوی منطقه ای برنامه جهانی غذا نیز گفت: سهمیه های غذایی آوارگان به زودی طی چند روز تمام شود و این موضوع نگران کننده است.
نیروهای امدادرسانی نیز اعلام کردند که هم اکنون فقط کمک های اندکی از طریق باندهای قاچاقی که از سوریه می آیند، وارد این منطقه می شود.

این در حالی است که مقامات اردنی چندی پیش اعلام کردند اطراف اردوگاه الرکبان واقع در مرزهای اردن و سوریه در شمال شرقی این کشور پس ازحمله انتحاری اخیر با خودروی بمب گذاری شده، به منطقه نظامی بسته تبدیل شده است.
گفتنی است دراین حمله انتحاری4 نفراز نگهبانان مرزی اردن، یکی از نیروهای دفاع مدنی و یک نفر از نیروهای امنیتی کشته و 14 نفر از نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی از جمله 9 تن از نیروهای پلیس نزدیک خاکریزی در مقابل اردوگاه پناهندگان سوری در منطقه الرکبان زخمی شدند.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها