مالکی درباره بسیج عراق به آمریکایی ها چه گفت؟

مالکی درباره بسیج عراق به آمریکایی ها چه گفت؟
سه شنبه 8 تير 1395 - 19:25

العالم - رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، ضرورت شرکت دادن الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل را به سفیر آمریکا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم دفتر نوری المالکی در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس ائتلاف دولت قانون امروز(سه شنبه) در دفتر خود استورات جونز سفیر آمریکا در عراق را به حضور پذیرفت و روند روابط دوجانبه بین بغداد و واشنگتن و تحولات امنیتی و سیاسی را بحث و بررسی کرد.

این بیانیه می افزاید: دو طرف راجع به تلاش های صورت گرفته در زمینۀ مبارزه با تروریسم و پیروزی هایی که توسط نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در عملیات آزادسازی فلوجه محقق شده گفت و گو کردند.

بیانیۀ مذکور به نقل از مالکی تأکید می کند که نیروهای مسلح و بسیج مردمی شکست سختی را به داعش چشاندند و این گروه تروریستی محصور و ناتوان شده و توان مقابله ندارد.

وی خاطرنشان کرد که نگاهها اکنون به سوی موصل است تا از دست این گروههای ظالم آزاد شود از این رو مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی این شهر بسیار مهم است.

مالکی از جامعۀ بین الملل خواست تا عراق را در فراهم کردن پشتیبانی انسانی، خدماتی و مالی برای بازسازی مناطق آزاد شده و بازگرداندن آوارگان به خانه هایشان یاری کند.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی دیروز دوشنبه اعلام کرد که 15 هزار رزمنده از بسیج موصل در آزادسازی استان نینوا مشارکت خواهند کرد.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق هم بر ضرورت مشارکت همه اقشار در عملیات آزادسازی نینوا تأکید کرد.

202-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها