لیمو و جوش شیرین دشمن سرطان

لیمو و جوش شیرین دشمن سرطان
چهارشنبه 9 تير 1395 - 19:57

العالم - اگر شما هم یکی از طرفداران نوشیدنی‌های خانگی برای مقابله با سرطان هستید، این راهکار طبیعی را از دست ندهید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در تست‌های آزمایشگاهی مشاهده شده که سلول‌های سرطانی در محیط‌های اسیدی و بدون اکیسژن (بی‌هوازی) پیشرفت می‌کنند؛ نخستین کسی که رابطه‌ بین محیط اسیدی و رشد سلول‌های سرطانی را توصیف کرد دکتر "اوتو واربورگ" بود، کسی که در ۱۹۳۱ برنده‌ی جایزه صلح نوبل شد. او  به ‌طور علمی توضیح داد که چگونه سلول‌های سرطانی در نبود اکسیژن و در نتیجه تخمیر قند که تحت این شرایط رخ می‌دهد، به رشد تحریک می‌شوند.

در واقع دکتر واربورگ شرایط اسیدی را توصیف کرد؛ سلول‌های سرطانی برای این‌که متابولیسم موثرشان را حفظ کنند نیاز به پی‌اچ بین ۶.۵ و ۷.۵ دارند؛ تحمل این سلول‌ها نسبت به تغییر کم است، برای همین استدلال شده که ما با بالا بردن پی‌اچ خون، به‌طور موثر چرخه‌ سلول سرطانی را هدف قرار می‌دهیم، رشدش را متوقف می‌کنیم و سبب مرگ آن می‌شویم.

کلید درمان سرطان این است که بدن‌تان را قلیایی‌تر کنید و برای این کار روش‌های مختلفی پیشنهاد شده ‌است.

قلیایی کردن بدن با جوش شیرین و لیمو

مشاهده شده که سدیم بی‌کربنات (جوش شیرین) ناحیه اطراف تومور را در موش‌های مبتلا به سرطان پستان قلیایی می‌کند و از پیشرفت متاستاز (سرایت سرطان از یک اندام به اندام دیگر) جلوگیری می‌کند.

پژوهشی که در ۲۰۰۹ در مجله‌ پژوهش سرطان چاپ شد، تایید می‌کند که ممانعت از اسیدی شدن تومور در بعضی سرطان‌ها تعداد متاستاز را کاهش می‌دهد؛ پژوهش جدیدی در مرکز سرطان دانشگاه آریزونا در حال انجام است که به‌طور خاص اثرات سدیم بی‌کربنات را روی بیماران مبتلا به سرطان پستان بررسی می‌کند.

لیمو نیز به حفظ توازن پی‌اچ بدن کمک می‌کند؛ این مرکبات با وجود خاصیت اسیدی ابتدایی (اسید سیتریک)، تاثیری قلیایی بر بدن دارد؛ لیمو حاوی لیمونوئید است که یک فیتوکمیکال (ماد‌ه‌ی شیمیایی گیاهی) است و خواص ضدسرطانی دارد.

ویتامین C رادیکال‌های آزاد را، که به سلول‌های ما آسیب می‌زنند، از بین می‌برد؛ موضوع جالب درباره لیمو این است که به عنوان ضدمیکروب نیز عمل می‌کنند؛ برخی پژوهشگران اظهار می‌کنند که سرطان مانند قارچ است و باید به همان شیوه درمان شود، بنابراین ممکن است لیمو یک درمان قدرتمند باشد.

حالا جوش شیرین و لیمو را کنار هم قرار دهید، تا یک ترکیب ضدسرطان قدرتمند داشته‌باشید؛ هم‌چنین استفاده از لیمو روشی ایمن برای فراهم کردن مواد با اثر قلیایی بالا برای بدن است.

این روش اگر موفقیت‌آمیز باشد فقط سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، در حالی که سلول‌های سالم بدون آسیب باقی می‌ماند؛ شما می‌توانید این ترکیب را با نوشیدن یک لیوان آب با نصف لیمو و نصف یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین مصرف کنید.

توصیه شده‌ که این ترکیب را بین وعده‌های غذایی مصرف کنیم، چون ظاهرا مصرف آن با غذا، اثربخشی اسید معده را کاهش می‌دهد و گوارش را ضعیف می‌کند؛ روش‌های دیگر مصرف این ترکیب توضیح داده شده‌است، اما شاید این روش‌ها مستلزم دریافت رهنمود تخصصی، از قبیل دریافت وریدی ویتامین C باشد.

همان‌طور که می‌دانیم، درمان‌های رایج سرطان با عوارض جانبی زیادی همراه است و گاهی فایده چندانی برای بیمار ندارد.

بر اساس گزارش بنیاد درمان سرطان قلیایی‌سازی یا “پی‌اچ درمانی”، اگر درست اعمال شود، نرخ موفقیت ۸۰ درصدی و بالاتر داشته ‌است، که در مقایسه با شیوه‌های مرسوم درمانی، نرخ بسیار چشمگیری است.

لیمو و جوش شیرین؛ این نکات مهم را در نظر داشته ‌باشید

لازم به ذکر است که پژوهش‌ها درباره‌ لیمو و جوش شیرین بسیار محدود است. هرچند نتایج فعلی دلگرم‌کننده است، اما پژوهش بیش‌تری لازم است.

درباره‌ی دوز مورد نیاز برای درمان موثر هیچ‌گونه اطلاعات علمی در دست نیست و درباره میزان هر یک از مواد اجزای این ترکیب اطلاعات دقیقی نداریم. به علاوه شواهد علمی بی‌نهایت محدود است.

البته عوامل زیادی وجود دارد که روی فرآیند درمان یک فرد موثر است و درمانی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد؛ آن‌چه اهمیت دارد این است که ذهنی باز داشته‌باشیم و تمام گزینه‌های موجود را ارزیابی کنیم.

منبع: healthyandnaturalworld

 

201-220

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها