عراق: عربستان به دخالت‌هایش پایان دهد

عراق: عربستان به دخالت‌هایش پایان دهد
پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 08:58

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از عربستان سعودی خواست که به مداخلات خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز؛ "احمد جمال" اعلام کرد: متأسفانه مداخله مستمر وزارت امور خارجه عربستان در امور عراق همچنان ادامه دارد و وزارت امور خارجه عراق از نظام سعودی می خواهد که بحران های داخلی خود یا اختلافاتش با برخی کشورها را هنگام پرداختن به امور داخلی عراق بروز ندهد.
احمد جمال همچنین خواستار جلوگیری کشورها از پیوستن اتباع خود به داعش شد و افزود: درخواست ما از برخی کشورها اینست که مانع پیوستن اتباع خود به گروه تروریستی و تکفیری داعش شوند.
سخنگوی وزارت خارجه عراق، بسیج مردمی را بخشی از نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد و گفت: بسیج مردمی تشکیلاتی رسمی است که از داوطلبان اقشار مختلف مردم عراق تشکیل شده است و بخشی از بدنه دفاعی کشور می باشد و از فرمانده کل نیروهای مسلح دستور می گیرد و بودجه خود را از بودجه کل کشور دریافت می کند و دوشادوش ارتش قهرمان و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی با تروریست های تکفیری که از حمایت کشورهای معلوم الحال برخوردار هستند ، می جنگد.
احمد جمال همچنین از انهدام صدها خودروی حامل تروریست های داعشی خبر داد و گفت: دولت عراق از نمایندگان اقشار مختلف مردم عراق تشکیل شده و براساس انتخاباتی دمکراتیک روی کار آمده است و همچنان به مبارزه خود با داعش ادامه می دهد و پیروزی که ارتش در فلوجه به دست آورد ، در جاهای دیگر کشور نیز به دست خواهد آمد و اظهارات مسئولان برخی کشورها مانع پرداختن دولت و ارتش عراق به مبارزه با داعش تا آزادسازی همه مناطق و شهرها از سیطره تروریست ها نخواهد شد .  
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه خواستار انحلال بسیج مردمی عراق شد و برای توجیه اظهارات خود مدعی شد که نیروهای بسیج مردمی به کشتار اهل تسنن می پردازند .
الجبیر دولت کنونی عراق را غیرمردمی توصیف کرد و خواستار تشکیل دولتی شامل نمایندگان همه اقشار مردم شد. 
214
 

پربیننده ترین خبرها