خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه با العالم:

نقشۀ صهیونیستها برای سیطره بر مسجد الاقصی

نقشۀ صهیونیستها برای سیطره بر مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 13:33

شیخ عکرمه صبری رئیس کمیته اسلامی اعلای قدس و خطیب مسجد الاقصی با هشدار درباره نقشه صهیونیستها برای سیطره بر مسجد الاقصی، روز جهانی قدس را روز یادآوری اهمیت قدس توصیف کرد.

شیخ عکرمه صبری در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: روز جهانی قدس روز یادآوری اهمیت قدس و فراموش نکردن این شهر مقدس است.
شیخ عکرمه صبری افزود : ما امیدواریم که روز جهانی قدس باعث بیداری عرب ها و مسلمانان و توجه بیش از پیش آنها به قدس و مسجد الاقصی شود و فقط نباید به مراسم و سخنرانی بسنده کنیم بلکه باید عملاً نیز به حمایت از فلسطینی ها و قدس و مسجد الاقصی بپردازیم .
خطیب مسجد الاقصی اعلام کرد : شهرک نشینان صهیونیست نباید در ماه رمضان وارد مسجد الاقصی شوند ولی در این ماه مبارک نیز حرمت این مسجد مقدس را می شکنند . 

* سیطره بر قدس از طریق عادی سازی روابط با دولتهای عربی و اسلامی
شیخ صبری درباره توطئه سیطره اسرائیل بر مسجد الاقصی هشدار داد و گفت : صهیونیست ها توطئه بلندبالائی برای قدس کشیده اند و درپی تخریب مسجد القِبلی و تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و صهیونیست ها هستند و از طریق عادی سازی روابط با دولتهای عربی و اسلامی می خواهند که زمینه را برای سیطره خود بر مسجد الاقصی فراهم کنند تا کشورهای عربی و اسلامی واکنشی به از دست رفتن این مسجد مقدس نشان ندهند.
شیخ صبری اعلام کرد : بن گوریون یکی از بنیانگذاران رژیم جعلی اسرائیل در یکی از اظهارات خود گفته بود " اگر مصر ، سوریه و عراق ضعیف شود ، ما آسوده خواهیم بود ".

* همه اتفاقات در کشورهای عربی و اسلامی برای دور کردن کشورها از فلسطین است

وی افزود: همه اتفاقاتی که در کشورهای عربی و اسلامی می افتد ، برای تضعیف این کشورها و دور کردن آنها از قضیه فلسطین است تا منافع صهیونیست ها تأمین شود و یهودی سازی قدس بی هیچ مشکلی ادامه داشته باشد.

* شتاب برخی کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل
شیخ عکرمه صبری اعلام کرد : شتاب برخی کشورهای عربی و اسلامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل برای تأمین منافع خود و جلب رضایت آمریکا است زیرا آمریکا همیشه حامی و حافظ امنیت اسرائیل بوده است.
خطیب مسجد الاقصی افزود : عادی سازی روابط با اسرائیل ، نزاع و جنگ کشورهای عربی با همدیگر و اختلافات گروه های فلسطینی زمینه را برای سیطره اسرائیل بر قدس فراهم کرده است.
شیخ صبری به جلوگیری اسرائیل از ورود وی به مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت : اسرائیل می خواهد مسجد الاقصی را از مسلمانان خالی کند و فقط صهیونیست ها به این مسجد وارد شوند.
شیخ صبری خواستار توقف هر گونه تعامل و مذاکره با اسرائیل شد و گفت : دیدارهای برخی از مسئولان فلسطینی با مقامات صهیونیست هیچ نفع و فایده ای برای ملت فلسطین ندارد و فقط به نفع اسرائیل است .

214

پربیننده ترین خبرها