نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بزرگ ایجاد کرد

نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بزرگ ایجاد کرد
جمعه 11 تير 1395 - 19:09

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در اوضاع منطقه ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس که از شبکه خبری العالم پخش شد با بیان اینکه امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، افزود: این روز یادآور رنج و مشکلات فلسطینی ها و ترسیم مسئولیت های جهان اسلام در برابر قضیه فلسطین و قدس است.

وی  تصریح کرد: باید در روز جهانی قدس گفته شود که فلسطین از دریا تا رود اردن غصب شده است.

سید حسن نصرالله با تاکید براینکه به رسمیت شناختن یا تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی مجاز نیست زیرا رژیمی غاصب است  خاطرنشان کرد: برخی تاج و تخت های عربی در راستای خدمت به اسرائیل برای حفظ بقای آن تلاش می کنند.

"برخی تاج و تخت های عربی در راستای خدمت به اسرائیل برای حفظ بقای آن تلاش می کنند"

وی افزود: برخی رژیم های عربی به عادی سازی روابط و ایجاد روابط (با رژیم اسرائیل) اکتفا نمی کنند بلکه با اسرائیل همدستی می کنند و حتی به نفع این رژیم رای می دهند.

سید حسن نصرالله با تاکید براینکه ضعف دلیلی نمی شود که دشمن را به رسمیت شناخت و آن را پذیرفت ، گفت: رژیم های ضعیف عربی نباید به خاطر ضعف خود به اسرائیل مشروعیت بدهند.

دبیرکل حزب الله افزود: تنها راه موجود برای ملت فلسطین و ملت های منطقه در مقابله با رژیم اسرائیل همان پایداری و مقاومت است.

وی تاکید کرد: ستون محور مقاومت ایران و سوریه و برخی طرف های دیگر در بین امت اسلامی است.

ملت ها از آرمان فلسطین دست برنمی دارند

وی افزود: در حالی که محور مقاومت در اوج فعالیت ها و طرح هایش در مسیر مقابله با اسرائیل قرار دارد، کسانی هستند که برای از بین بردن این محور در منطقه تلاش می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: رژیم ها و خاندان های حاکمی که راه را برای پا گرفتن اسرائیل باز کردند؛ همان هایی هستند که امروز با مقاومت می جنگند و از اسرائیل محافظت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت های منطقه از حمایت از فلسطین دست برنمی دارند، یادآور شد: همه ابزارها و اهرم های اسرائیل باید از اینکه ملت های منطقه از مسئله فلسطین دست بکشند، مایوس شوند.

دبیرکل حزب الله گفت: بر پشت ملت هایی که از فلسطین در روز جهانی قدس دفاع می کنند، آثار شلاق خاندان های حاکم را مشاهده می کنیم.

وی افزود: همه آنچه در منطقه ما به بهانه دموکراسی و آزادی در جریان است، برای ضربه زدن به مقاومت و محافظت از اسرائیل است.

وی با بیان اینکه مسیر مقاومت به دستاورد و آزادسازی اراضی ختم می شود،  گفت: امت اسلامی امکاناتی دارند که می توانند با آن ده بار فلسطین را آزاد کنند.

وی یادآور شد: سرسپردگی عربی به حد مشارکت در کنفرانس هرتزلیا در فلسطین اشغالی رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه در کنفرانس هرتزلیا از ترس اسرائیل از شکست داعش در سوریه سخن می گویند ، گفت: ایران از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه کنفرانس هرتزلیا درباره حزب الله با تهدید و ارعاب سخن گفت، تاکید کرد: اسرائیل به چیزهایی تهدید می کند که قبلا هم تهدید می کرده است؛ یعنی می کشیم و آواره می کنیم.

وی افزود: اسرائیل، حزب الله را تهدید به قتل می کند و این همان چیزی است که به آن عادت کرده است.

"در حالی که محور مقاومت در اوج فعالیت ها و طرح هایش در مسیر مقابله با اسرائیل قرار دارد، کسانی هستند که برای از بین بردن این محور در منطقه تلاش می کنند"

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: حجم اطلاعات مقاومت درباره اسرائیل بسیار زیاد است و موضوع جدید در این مرحله همین است. مقاومت اراده و عزم نبرد دارد.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل در کنفرانس هرتزلیا به قدرت حزب اللهِ قادرِ به پاسخ گویی به تجاوزگری این رژیم اذعان می کند.

وی افزود: خسارت و ناکامی های بیشتری برای اسرائیل و پیروزی های بیشتری برای مقاومت را در این مسیر پیش بینی می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره انفجارهای تروریستی اخیر در منطقه القاع لبنان گفت: این انفجارها این روستا و اهالی آن را هدف قرار داد.

وی افزود: روشن خواهد شد که چه کسی تروریست های انتحاری را برای عملیات در روستای القاع سازماندهی کرد. این تروریست ها از منطقه جرود عرسال آمدند و نه اردوگاههای آوارگان.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نقش مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری تاکید کرد: اگر مقاومت جنگ پیش دستانه را آغاز نمی کرد، لبنان هر روز شاهد یک عملیات انتحاری بود و اگر جنگ پیش دستانه تکمیل می شد، حملات روستای القاع روی نمی داد. 

وی تاکید کرد: اگر تلاش های ارتش لبنان و دستگاههای امنیتی نبود، لبنان در بدترین وضعیت با همسایگانش قرار داد. آنچه دستگاههای امنیتی لبنان روزانه کشف می کنند، گواه وجود امنیت در کشور است.

وی با اشاره یه اینکه ما قادر هستیم که تروریست ها را به سادگی تمام شکست دهیم، تصریح کرد: نفوذ امنیتی که در روستای القاع روی داد، نظیر آنچه بود که در ترکیه و کشورهای بزرگ روی داد. لبنان به یک راهبرد ملی نیاز دارد. از همه منطقه القاع و همه خانه های آن محافظت خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال که چرا داعش به فرودگاه استانبول حمله کرد با اینکه ترکیه نه تنها با عناصر مسلح نجنگیده بلکه از آنها مساعدت می کند؟، یادآور شد: مشکل کشتن در عقیده داعش و جبهه النصره و همه تکفیری ها است، در عقیده داعش، اردوغان و ملت ترکیه کفار و مستحق کشته شدن هستند.

6-9

 

پربیننده ترین خبرها