برای آشنایی با اردوغان جدید آماده شوید!

برای آشنایی با اردوغان جدید آماده شوید!
شنبه 12 تير 1395 - 12:34

نشریۀ چپ گرای "زمان" چاپ ترکیه نوشت که همگان باید اردوغان قبلی را فراموش کنند و منتظر آشنایی با اردوغان جدیدی باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "شام تایمز" این نشریه تغییرات رجب طیب اردوغان را بسیار وسیع توصیف کرد و نوشت، وی بسیاری از طرفدارانش را از دست خواهد داد و سیاستش در قبال سوریه به صورت ریشه ای تغییر خواهد کرد چنان که مرزهای خود را می بندد و گروههایی را که تا به امروز از آنها حمایت کرده به انواع اتهامات متهم خواهد کرد همچنان که مسافران کشتی مرمره به مقصد غزه را متهم کرد.
این نشریه با بیان این که ماندن در مسند قدرت به توانایی تطبیق با تغییر شرایط بستگی دارد، افزود: تفاهم ترکیه و اسرائیل فقط نشانه ای از تغییر این شرایط است و همه باید اردوغان قبلی را فراموش کنند. زیرا یک عامل سیاسی جدید بین چکش و سندان تشکیل شده است.
"زمان" تأکید می کند که تفاهم های کنونی و عذرخواهی ها مقدمۀ یک تغییر بزرگ است که از دل آن یک اردوغان جدید متولد خواهد شد.
این نشریۀ ترکیه ای با اشاره به بعضی از نظریه پردازان طرفدار اردوغان که اقدامات وی را نتیجۀ توطئه ای برای به زانو در آوردن وی می دانند، نوشت: این نظریه پردازان تا حدی حق داشتند اما الان از زانو زدن گذشته و به تسلیم محض رسیده.... ترکیه در مدت کوتاهی به نقش سنتی خود در منطقه بازخواهد گشت و علاوه بر خودداری از اظهار نظر و اعطای حق به هر طرف و هرگروهی، ادعای رهبری منطقه را نیز کنار خواهد گذاشت.
این نشریه دربارۀ علل باقی ماندن اردوغان در رأس حکومت می نویسد که این موضوع دو دلیل دارد. اول پذیرفتن این تغییر از سوی اردوغان و دوم این که این روند نسبت به سرنگون کردن او و جایگزینی شخص دیگر، کم هزینه تر است.
البته نشریۀ مزبور تأکید می کند که این تغییرات شامل حال اوضاع داخلی نمی شود. زیرا اصلاح اوضاع در زمینه دموکراسی و آزادی ها با حمایت مردمی که پشت اردوغان می مانند ارتباط دارد حال آن که نظام دیکتاتوری از معنا تهی شده است از این رو طرح های تبدیل به نظام ریاستی و تصویب قانون جدید هم غیرممکن شده اند.
زمان پیش بینی کرد که آرای حزب عدالت و توسعه به زیر 40 درصد برسد و رقبای اردوغان شانس بیشتری پیدا کنند.
202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها