تنها راه مبارزه با تروریسم از زبان بشار جعفری

تنها راه مبارزه با تروریسم از زبان بشار جعفری
شنبه 12 تير 1395 - 14:32

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تنها راه مبارزه با تروریسم، تشکیل ائتلاف "بین المللی کارآمد" در چارچوب قوانین بین الملل و با مشارکت کشورهای مرتبط از جمله سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از پایگاه سیریانیوز، بشار جعفری دیروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی بر ضرورت جلوگیری از تجهیز گروه های تروریستی به سلاح به خصوص سلاح کشتار جمعی و مواد تولید کننده آنها تأکید کرد.
جعفری در ماه مه گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد را به ناکامی در جلوگیری از کمک تسلیحاتی به تروریستها و صدور آنها و نیز شکست در جلوگیری از پخش شبکه های تلویزیونی که جنگ در سوریه را تشویق می کنند، متهم کرد.
وی از اقدام برخی کشورهای با نفوذ در شورای امنیت که مانع دسته بندی گروههای مسلح در فهرست تروریسم شدند ابراز تأسف کرد.
جامعه بین الملل به اتفاق گروه "داعش" و "جبهه النصره" را گروههای تروریستی می داند. این در حالی است که بین مسکو و واشنگتن بر سر دسته بندی دیگر گروههای مسلح که در سوریه می جنگند، اختلاف نظر وجود دارد.
احتمال دارد تا قبل از شروع مذاکرات ژنو، این گروهها نیز در فهرست سیاه قرار بگیرند با این حال دو کشور در این باره به توافق نرسیده اند.
جعفری ماه گذشته علت اصلی بحران انسانی در سوریه را وجود گروههای تروریستی مسلح و مجازاتهای یک جانبه اتحادیه اروپا و امریکا علیه ملت سوریه دانسته بود.
وی درباره مداخله برخی کشورها در امور داخلی سوریه گفت: برخی کشورهای عضو شورای امنیت می کوشند به بهانه احکام منشور بین الملل و با فریب افکار عمومی، مداخله خود در امور داخلی سوریه را توجیه کنند.
گفتنی است دولت سوریه بارها چند کشور غربی و عربی را به حمایت از فعالیتهای تروریستی متهم کرده و از شورای امینت خواسته است تدابیر بازدارنده ای در مقابل نظامهای حامی تروریسم بیندیشد. وی همچنین خواستار همکاری صادقانه مجامع بین المللی برای مقابله با خطر تروریسم و مهار نظامهای حامی آن در منطقه و ملزم کردن این نظامها به پرهیز از کمک به تروریستها به هر شکل ممکن شد.

208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها