سیا بهتر می داند؛ حملات بنگلادش کار داعش نیست!

سیا بهتر می داند؛ حملات بنگلادش کار داعش نیست!
شنبه 12 تير 1395 - 19:34

العالم - سازمان سیا احتمال دست داشتن گروه القاعده در ماجرای گروگان گیری در داکا پایتخت بنگلادش را بیش از گروه داعش دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از تارنمای شبکه " روسیاالیوم" ، با وجود اینکه گروه داعش اعلام کرده مسئولیت گروگان‌گیری دیروز(جمعه) در داکا پایتخت بنگلادش را پذیرفته است، یک مقام آمریکایی گفت که گروه القاعده در شبه قاره هند در پس این حادثه قرار دارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مسئول دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که نامش فاش نشده است، گزارش کرد: «احتمال انجام گروگان‌گیری از سوی القاعده بیش از گروه داعش است.»

وی افزود: «گروه القاعده در شبه قاره هند در این منطقه فعال‌تر و نیرومندتر از گروه داعش است و پیشتر نیز حملاتی در داکا انجام داده بود.

این مقام آمریکایی گفت که این موضوع، نتیجه بررسی‌های اولیه است که با توجه به اطلاعات رسیده به دست آمده است.

گروه تروریستی داعش پیشتر مسئولیت گروگان‌گیری در رستورانی در داکا را برعهده گرفته بود. حادثه‌ای که در آن طبق اعلام مقام های بنگلادش 20 گروگان کشته و 30 مجروح شدند.

13 گروگان سالم از دست تروریست ها نجات یافتند.

شش گروگانگیرهم دراین ماجرا کشته شده و یک تن از آنان بازداشت شد.

یادآور می شود نتیجه بررسی های متعدد کارشناسی در سطح جهان و اعتراف های صریح و ضمنی مسئولان آمریکا و عربستان نشان می دهد که سازمان های تروریستی از جمله داعش و القاعده محصول برنامه ریزی و تفکر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) بوده که با بهره گیری از امکانات و نیروهای انسانی کشورهایی مانند عربستان سعودی به نتیجه رسیده است.

9

پربیننده ترین خبرها