سفیر ایران: دیپلمات‌ها همچنان اسیر "اسرائیل" هستند

سفیر ایران: دیپلمات‌ها همچنان اسیر
دوشنبه 14 تير 1395 - 16:36

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد: چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان هم‌چنان در اسارت رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت در سخنانی به مناسبت سالروز ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در بیروت گفت: برادران دیپلمات ما که در زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ ربوده شده بودند، از آن تاریخ تا کنون در اسارت صهیونیست‌ها هستند و اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که این دیپلمات‌ها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاده، جنایتی در حق جامعه بین‌المللی است زیرا بر خلاف تمام اسناد و توافق‌های بین‌المللی و نیز نقض آشکار حقوق بشر است.

فتحعلی سپس گفت: ما ناامید نیستیم و این مساله بزرگ انسانی تا آزادی دیپلمات‌ها و بازگشت آنها به وطن و میان خانواده‌هایشان ادامه می دهیم. تجربه ثابت کرده که تمام خواسته‌های بشر دوستانه ما با این دشمن که چیزی جز زبان زور و مزاحمت نمی‌فهمد، بی‌نتیجه می‌ماند، ولی ما ناامید نمی‌شویم و باز هم این مسأله بزرگ انسان‌دوستانه را پی‌ گیری می‌کنیم تا زمانی که حقایق فاش شود و این عزیزان به آغوش خانواده و وطن بازگردند.

سفیر کشورمان در بیروت تاکید کرد: شواهد و قرائن حاکی از آن است که این دیپلمات‌ها به دست مزدوران صهیونیستها ربوده شده‌اند. ایران از دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ و نهادهای ذی‌ربط حقوق بشری می‌خواهد تا وظایف قانونی‌شان را انجام دهند و برای آزادی دیپلمات‌های ایرانی بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورند.

وی هم‌چنین آزادی تمام اسرای در دست رژیم صهیونیستی به ویژه دیپلمات‌های ایرانی را خواستار شد.

سفیر ایران در لبنان تصریح کرد: ایران هم‌چنان برخواسته خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای مشخص شدن تمام جزئیات این ماجرا و دستگیری و مسئول دانسته شدن تمام عاملان این حادثه تاکید دارد.

پربیننده ترین خبرها