رقابت القاعده و داعش بر سر گرگ‌های تنهای هندی!

رقابت القاعده و داعش بر سر گرگ‌های تنهای هندی!
دوشنبه 14 تير 1395 - 21:49

العالم - شاخه منطقه‌ای "القاعده" مسلمانان هند را به شورش و حملات فردی در این کشور تشویق کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام پس از آن انجام شد که گروه تروریستی "داعش" مسئولیت بدترین حمله سلفی ها در "بنگلادش" را به عهده گرفت.

پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز" گزارش داد: دعوت القاعده در شبه قاره هند همچنین پس از هشدار مسئولین امنیتی و کارشناسان نسبت به این مساله بود که معتقدند این دو سازمان تروریستی می کوشند در منطقه بر یکدیگر برتری یابند.

"عاصم عمر" رهبر القاعده در شبه قاهره هند در یک فایل صوتی در اینترنت که به وی نسبت داده شده، گفت: مسلمانان هند باید با الگو گیری از جوانان اروپا به پلیس هند و مسئولین بلندپایه این کشور ضربه بزنند چون آنان مسئول خشونت طایفه ای هستند.  

وی افزود: مسلمانان هند باید از قدرتشان برای استرداد حکومت از اشخاصی که قرنها بر آنان حکم راندند استفاده کنند، حتی اگر با چاقو و شمشیر به صحنه آیند، تاریخ شاهد خواهد بود و هندوها در برابرتان چندان دوام نخواهند آورد. 

القاعده در شبه قاهره هند از هنگام تاسیس مسلمانان را به حمله تحریک می کند، اما در مقابل مسلمانان هند که شمار آنان بیشتر از 160 میلیون نفر است چندان به چنین دعوت هایی اهمیت نداده اند.

مقامات هندی اعلام کرده اند که تاکنون شمار کمی از مسلمانان برای پیوستن به داعش کوشیده اند. هواداران گروه های تروریستی به ویژه داعش که برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای محل زندگی خود جذب می شوند، به گرگ های تنها معروفند. 

داعش ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی - اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان "بوکا" در اختیار آمریکایی‌‌ها بود.

با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند، اما بازگشت این تروریست ها به کشورهای مبدا خود به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

7 - 201- 206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها