شناسایی مادر داعشی کویت قبل از انفجار مساجد شیعیان+ویدیو

دوشنبه 14 تير 1395 - 22:56

كويت، (العالم)- وزارت کشور کویت اعلام کرد که مقامات امنیتی این کشور موفق به انهدام 3 هستۀ تروریستی مرتبط با داعش شدند که قصد اجرای حملات تروریستی علیه مساجد شیعیان کویت را داشتند.

به گزارش خبرنگار العالم از کویت، وزارت کشور کویت از وجود 5 تبعۀ این کشور از جمله یک پلیس و یک زن در هسته های منهدم شده خبر داد که نشانگر میزان نفوذ داعش در این کشور است.
قهرمانِ هستۀ نخست، جوانی 18 ساله به نام "طلال نایف رجا" تبعۀ کویت است که به نیت خود برای انفجار یکی از مساجد شیعیان در استان حولی در روز عید فطر اعتراف کرده است.
وی که از داعش دستور می گرفت، می گوید که قصد داشته خودش به انجام این عملیات اقدام کند و یا کسی را برای این منظور اجیر کند و برنامه ای برای حمله به یکی از ادارات وابسته به وزارت کشور داشته است.
هستۀ دوم، یک خانوادۀ کویتی است که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده که مهمترین عضو آن فردی به نام "علی محمد عمر" است که بعد از پیوستن به داعش در رقه زندگی کرده بود و مادرش به نام "حصة عبدالله محمد" را نیز از رقه آورده بود.
مادر، پسر اول خود به نام "عبدالله عمر" را برای پیوستن به داعش راهی عراق کرده و بعد از کشته شدن او، فرزند دوم یعنی علی را که متهم این پرونده است؛ به رها کردن تحصیل در انگلیس و رفتن به سوریه تشویق کرده است.
این متهم گفته است که در انگلیس مهندسی پتروشیمی خوانده و در رقه هم به عنوان مسؤول راه اندازی میادین نفتی و گازی تصرف شده توسط داعش فعالیت کرده است.
و اما سومین هستۀ تروریستی از یک پلیس کویتی به نام "عبدالله مبارک محمد" و فرد دیگری به نام "مبارک فهد مبارک" و نفر سوم از اتباع کشورهای حاشیۀ خلیج فارس تشکیل شده که نفر سوم همچنان فراری است.
وزارت کشور کویت می گوید که این پلیس در قاچاق سلاح کلاشینکوف و گلوله و سایر مهمات مشارکت داشته است.
هسته های خفتۀ تروریستی مرتبط با داعش به سرعت در حال افزایش در کویت هستند چنان که در نوامبر سال گذشته هم پلیس این کشور، گروهی را که سیستم های دفاع هوایی و کمک های مالی برای داعش می فرستادند بازداشت کرد.

7- 202-201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها