4000 تروریست اعدامی در عراق اعدام نمی‌شوند

4000 تروریست اعدامی  در عراق اعدام نمی‌شوند
سه شنبه 15 تير 1395 - 18:28

یک نمایندۀ مجلس عراق با اشاره به وجود 4000 تروریست محکوم به اعدام در زندان های این کشور، خواستار استیضاح فؤاد معصوم رئیس جمهور این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، عبد الهادی السعداوی، نمایندۀ ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، به دلیل "خودداری" فؤاد معصوم از امضای حکم اعدام 4000 تروریست، خواستار استیضاح او شد.
السعداوی، در بیانیه ای که پایگاه "السومریه نیوز" عراق بخش هایی از آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: «4000 تروریست محکوم به اعدام در زندان های عراق هستند و از انواع امکانات برخوردارند، اما معصوم حکم اعدامشان را تأیید نمی کند».
السعداوی افزود: «اجرای اقدامات لازم در برابر مجرمان سبب می شود کسانی که به دنبال ریختن خون بیگناهان و پیوستن به گروه های تروریستی هستند، از ترس مجازات و برخورد حکومت وقانون، از این فکر منصرف شوند».
السعداوی، همچنین، «مسئولیت سوء استفادۀ گروه های تروریستی از حفره های امنیتی برای جبران  شکست هایشان در فلوجه» را متوجه دستگاه های امنیتی دانست.
این در حالیست که خالد الشوانی، سخنگوی ریاست جمهوری عراق، روز سه شنبه، اعلام کرد که نه تنها هیچ پروندۀ اعدامی در نوبت تأیید رئیس جمهور نیست، بلکه دولت هنوز 170 حکم اعدام تأیید شده را اجرا نکرده است.
وزارت دادگستری عراق نیز دیروز ضمن اعلام اجرای حکم اعدام 5 نفر، خبر داد که نزدیک به 3000 محکوم به اعدام در زندان های عراق وجود دارند هنوز دستور ریاست جمهوری برای اجرای آن صادر نشده است.
220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها