روسیه عجله‌ای برای خرید سبزیجات ترکیه ندارد

روسیه عجله‌ای برای خرید سبزیجات ترکیه ندارد
سه شنبه 15 تير 1395 - 22:31

نخست وزیر روسیه گفت که واردات سبزیجات از ترکیه از سر گرفته نمی شود، و کشورش شتابی برای از سرگیری واردات ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری شبکه "العالم"، به نقل از روسیا الیوم دیمیتری مدودوف این مطلب را در جریان بازدید از مزرعه "ماتفیسکویو" در حومه مسکو بیان کرد. 
مدودوف افزود: هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و ما موضوع از سر گیری واردات را با شرکای ترک بررسی خواهیم نمود، البته این به معنای آن نیست که دروازه را در برابر واردات با سرعت می گشاییم، تنها تصمیم، از سر گیری سفرهای گردشگری است.    
روابط ترکیه و روسیه پس از اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگون سازی یک فروند هواپیمای جنگی "سوخو 24" روس در 24 نوامبر 2015 بر فراز سوریه حین ماموریت ضد تروریستی که به کشته شدن خلبان آن انجامید، تیره شد.
روسیه از اول ژانویه 2016 واردات انواع سبزیجات و میوه مانند پرتقال، انگور، سیب، زردآلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی، پیاز، گل کلم، بروکلی، میخک و حتی مرغ و نمک را از ترکیه ممنوع اعلام کرد.   

7ماه پس از ماجرای سرنگونی هواپیمای روس، "دیمیتری بیسکوف" سخنگوی کرملین در 27 ژوئیه اعلام کرد که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در پیامی به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به خاطر حادثه مذکور عذرخواهی کرده است. اردوغان در آن نامه گفته بود که ترکیه به دنبال تیرگی روابط با روسیه نیست، و مسکو شریکی راهبردی برای آنکار به شمار می آید.

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها