رئیس سابق دانشگاه الازهر ادعا کرد:

پیشگویی نابودی داعش از سوی پیامبر اسلام!

پیشگویی نابودی داعش از سوی پیامبر اسلام!
چهارشنبه 16 تير 1395 - 10:33

برخی کاربران شبکه های اجتماعی، با استناد به حدیثی منسوب به پیامبر، انفجار تروریستی در مدینه را از نشانه های نابودی گروه تروریستی داعش دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از پایگاه "الوطن"، کاربران شبکه های اجتماعی در طرح این ادعا به حدیثی منسوب پیامبر به پیامبر استناد می کنند که در آن از "نابودی هر کس که بخواهد به مدینه واهالی این شهر آسیب برساند" سخن گفته شده است.
در همین راستا، دکتر احمد عمر هاشم، از علمای مصر و رئیس سابق دانشگاه الازهر، با تأکید بر همین ادعا گفت که در احادیث پیامبر آمده است: "هر کس که به دنبال آزار رساندن به اهالی مدینه باشد، خداوند او را مثل تکه ای سرب یا نمکی که در آب حل می شود، ذوب می کند ".
احمد عمر هاشم با استناد به این حدیث مدعی شد این فرقه گمراه (داعش) که زمین را به فساد کشیده، خون مردم بی گناه را ریخته و حتی به حرم رسول خدا تعرض کرده است، به زودی نابود خواهد شد.
وی افزود این حدیث دو تفسیر دارد یکی اینکه آنها در روز قیامت، در آتش جهنم ذوب می شوند همانطور که نمک در آب حل می شود، یا سرانجام بدی درانتظارشان خواهد بود؛ زیرا حرمت خانه و شهر بهترین مخلوقات و محبوب ترین بندۀ خدا را شکسته اند. تفسیر دوم این است که این فرقه در همین دنیا به سزای کارهای خود می رسند.
شایان ذکر است به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان، در انفجار انتحاری روز دوشنبه در نزدیکی مسجد النبی، 4 نفر از مأموران امنیتی سعودی کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

208-220

پربیننده ترین خبرها