ادای نماز عید فطر در مقابل منزل آیت الله قاسم در بحرین

ادای نماز عید فطر در مقابل منزل آیت الله قاسم در بحرین
چهارشنبه 16 تير 1395 - 14:46

بحرینی ها امروز در شانزدهمین روز تحصن در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم برای اعتراض به تشدید ظلم و ستم حکومت آل خلیفه، نماز عید فطر را در مقابل منزل او به جای آوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از پایگاه المنار، بحرینی ها امروز چهارشنبه 16 تیر پس از ادای نماز عید فطر، بر غیرعاقلانه بودن اقدامات رژیم ال خلیفه در تشدید فشارهای خود بر مردم تأکید کردند و آن را غیر قابل توجیه دانستند.
پس از ادای نماز، شیخ سعید المادح، در خطبه عید فطر بر تلاش ملت بحرین برای حفظ ثبات و امنیت کشور و کرامت مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به بحران جاری در بحرین گفت آیا برای حل این بحران باید به بخش مهم و عمده ای از ملت و اعتقادات و مقدسات آن حمله کرد؟ از کی تا حالا فرایض دینی و شعائر مذهبی تهدیدی برای امنیت و کشور به حساب می آید؟

 


شیخ المادح تأکید کرد که شیعیان در هر کشوری که بوده اند در گذر زمان به وظایف دینی خود عمل کرده اند و همواره منشأ خیر و هدایت و ثبات در کشور خود بوده اند. آنان همیشه حتی در سایه ستمکارترین نظام حاکم، فرایض دینی خود را بدون مزاحمت نظام حاکم به جا آورده اند.
وی درباره موضوع سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم گفت: «اگر مردی در این کشور شایسته دریافت نشان وطن پرستی باشد، او بدون تردید شیخ عیسی قاسم است... حفظ حرمت ایشان، ضامن حفظ وطن و دین و ایمان است. به همین دلیل است که ملت بلافاصله احساس کرد که دین و وطنش به خطر افتاده و این چنین برای پاسداشت منافع و سلامت کشورش به پا خواسته است».

 


وی در خطبه نماز عید فطر همچنین انفجارهای خونین و هتک حرمت مقدسات اسلام و مسلمین را محکوم کرد و گفت: «در ماه رمضان، خون مسلمانان ریخته می شود حرمت شهر رسول خدا، مدینه منوره زیر پا نهاده می شود. این اقدامات چهره واقعی جنایتکاران و توطئه گران و دشمنان امت اسلام و دین و انسانیت را نشان می دهد».

208-220

پربیننده ترین خبرها