دو تفاوت مهم با مراسم سال‌های گذشته؛

وحدت شیعه و سنی در نماز عید اسد در حمص + عکس

وحدت شیعه و سنی در نماز عید اسد در حمص + عکس
چهارشنبه 16 تير 1395 - 18:38

نماز عید فطر امسال در مسجد الصفا در شهر حمص سوریه، دو ویژگی متمایز و مهم داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور غیرمترقبه در نماز عید سعید فطر در یکی از مساجد شهر حمص، ناظران و تحلیلگران سیاسی منطقه را غافلگیر کرد.

حضور اسد در نماز عید فطر مسجد الصفا در شهر حمص که در 160 کیلومتری شمال دمشق قرار دارد و در گذشتۀ نه چندان دور، پایگاه مهم تروریست‌های مستقر در سوریه بود؛ در حالی صورت گرفت که رسانه های ضد سوری و شبکه های وابسته به ارتجاع عرب، هر از چندی شایعاتی از قبیل عدم حضور اسد در سوریه یا عدم امکان خروج او از کاخ ریاست جمهوری را منتشر می کنند.

خروج چند ده کیلومتری رئیس جمهور سوریه از دمشق و حضور در سومین شهر بزرگ سوریه، پیام های مهمی برای دوستان و دشمنان ملت سوریه به همراه داشت که هر کدام از آنها، به نوبه خود این پیام ها را دریافت کردند و معادلات و محاسبات آینده خود را بر اساس آن بازنگری خواهند کرد.

اسد چند روز پیش هم با حضور بر سر سفرۀ افطاری سربازان ارتش سوریه در حومه دمشق، توجه ناظران را به خود جلب کرده بود. برخی از رسانه های مخالف سوری از این صحنه چنان غافلگیر شدند که منفعلانه، ادعای حضور "بدل"! بشار اسد در این تصاویر را مطرح کردند.

اما نکته متفاوت دیگری که در تصاویر نماز امروز مسجد الصفای حمص با حضور بشار اسد جلب توجه می کرد، حضور یک عالم شیعه در صف اول نماز و در کنار مقامات طراز اول دولت سوریه بود؛ صحنه ای که در سال های اخیر برای نخستین بار رقم خورد و یکی از مهمترین پیام های آن، اتحاد شیعه و سنی در نگاه سیاستمداران دولت قانونی سوریه است.

7

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها