در 18 ماه،

اروپا از تحریم روسیه چند میلیارد ضرر کرد؟

اروپا از تحریم روسیه چند میلیارد ضرر کرد؟
چهارشنبه 16 تير 1395 - 18:49

مرکز پژوهش‌های فرانسه در زمینۀ اقتصاد بین المللی (CEPII)، خسارات کشورهای غربی بعد از تحریم روسیه را 60.2 میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم این مرکز در گزارشی که امروز چهارشنبه ارائه کرد این خسارت ها را در بازه زمانی آغاز 2014 تا جولای 2015 محاسبه کرده است.
بر اساس این گزارش بیشتر خسارت ها به دلیل تحریم هایی است که اروپا علیه روسیه اعمال کرده است و نه تحریم های تلافی جویانۀ روسیه علیه غرب. به عنوان مثال تحریم واردات محصولات کشاورزی از اروپا توسط روسیه تأثیر چندانی در این ضرر و زیان ها نداشته است.
کارشناسانی که این گزارش را تنظیم کرده اند، خسارت کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا از سیاست تحریم، 76.7% از کل خسارات اعلام و خاطرنشان کردند صادرات شرکت های فرانسوی بر اثر این تحریم ها کاهش یافته است.
گفتنی است روابط بین روسیه و کشورهای غربی ازجمله اعضای اتحادیۀ اروپا در پی بحران اوکراین و بازگشت شبه جزیرۀ کریمه به روسیه در سال 2014 که در پی همه پرسی از مردم این منطقه رخ داد؛ به تیرگی گرایید و به تحریم روسیه توسط برخی از این کشورها منجر شد.
روسیه نیز در اقدامی تلافی جویانه، واردات مواد غذایی را از کشورهای تحریم کننده، ممنوع و سپس این ممنوعیت ها را تا 31 دسامبر 2017 تمدید کرد.

7- 202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها