روایت گاردین از نقش غرب در تخريب عراق

روایت گاردین از نقش غرب در تخريب عراق
چهارشنبه 16 تير 1395 - 19:35

روزنامه انگلیسی گاردين نوشت: جنگ عراق به آواره شدن سه ميليون غيرنظامي منجر شد و ما باید در شرایط کنونی تعهدات خود را در قبال كشوري كه در تخريبش كمك كردیم، به ياد بياوريم.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، گاردين در سر مقاله خود با اشاره به انفجارات منطقه الكراده در مركز بغداد كه به كشته شدن بيش از 200 نفر منجر شد، نوشت: "اين انفجارها يادآور جنگ 13 ساله اي است كه سال 2003  پس از حمله آمريكا و انگلستان به عراق؛ به  كشته شدن شمار زيادي از مردم به ویژه غیرنظامیان منجر شد".

به نوشته بيروت پرس، اين روزنامه تاکید كرد: اين به معناي محاکمه مجدد تصمیم اعزام به جنگ نيست، زيرا گزارش کمیسیون چيلكوت روزهاي پاياني هفته مسائل زيادي را مشخص خواهد كرد.

گاردین افزود: بهای تصميم گیری نادرست برای اعزام به جنگ، بسيار سنگينتر از ديگراشتباهات است و بايد بهايي را كه مردم عراق در ازای آن پرداخت كردند، از یاد نبریم.

اين روزنامه انگلیسی ادامه داد: به نظر مي رسد انفجار الكراده؛ انتقام گیری گروه تروريستي داعش از ناکامی خود در درگيري سوم فلوجه است و درگيري قطعي نیز به دنبال تلاش نیروهای عراقی براي بازپس گيري موصل خود را نشان خواهد داد. در حال حاضر شرط اساسي براي برقراری صلح در اوج اين تخريبها، شکست دادن گروه داعش است که خلافت را حق خود می دانند.

گاردین نوشت: اين جنگ به آواره شدن سه ميليون نفرغيرنظامي منجر شده و ما باید در شرایط کنونی تعهدات خود را در قبال كشوري كه در تخريبش كمك كردیم، به ياد بياوريم.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها