ماده انفجاری نامتعارف داعش که مردم "کرّاده" را سوزاند

ماده انفجاری نامتعارف داعش که مردم
پنج‌شنبه 17 تير 1395 - 14:55

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، امروز پنج شنبه، اعلام کرد داعش نوعی ماده انفجاری نامتعارف در عملیات تروریستی منطقۀ کرادۀ بغداد استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ماجد الغراوی به شبکۀ "السومریه نیوز" عراق گفت این کمیسیون اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد نوعی ماده منفجره نا متعارف – که هیچ شباهتی به مواد منفجره مورد استفاده داعش در انفجارهای قبلی ندارد- در انفجار کراده استفاده شده است.
الغراوی گفت: "کمیسیون امنیت و دفاع مجلس پس از تعطیلات عید فطر، با همکاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در کراده مثل اداره دفاع شهری و مبارزه با مواد منفجره، تحقیقات مفصلی را در این باره آغاز خواهد کرد".
وی افزود: "این کمیسیون در تحقیقات خود از شهادت شاهدان عینی حادثه نیز استفاده و توصیه های خود را درباره این جنایت هولناک به رئیس مجلس و فرمانده کل نیروهای مسلح تقدیم خواهد کرد".
الغراوی خاطرنشان کرد که آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش، پایان کار نیست؛ زیرا این گروه تروریستی همچنان عناصری در شهرهای مختلف عراق دارد و در بغداد و استان های دیگر هم فعالیت می کند.
شایان ذکر است که در ساعت های اولیه صبح یکشنبه گذشته انفجاری انتحاری که به وسیلۀ خودروی بمب گذاری شده در منطقه کراده بغداد رخ داد، حدود 250 کشته و صدها مجروح بر جا گذاشت. در پی این فاجعه سه روز عزای عمومی اعلام شد.

208-220

پربیننده ترین خبرها