ماجرای ترور نتانیاهو و جاسوسی از نخست وزیر فرانسه

ماجرای ترور نتانیاهو و جاسوسی از نخست وزیر فرانسه
پنج‌شنبه 17 تير 1395 - 19:23

دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی استراق سمع تل آویو علیه تلفن "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه در جریان سفرش به رژیم در مه 2016 را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، روزنامه فرانسوی "اکسپرس" پیشتر نوشته بود که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی علیه تلفن همراه والس و همراهانش در جریان آن سفر استراق سمع کرده بودند.  
رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر نتانیاهو مدعی شد که این خبر نادرست بوده و اسراییل، فرانسه را "دوست" خود می داند و از مسئولان آن جاسوسی نمی کند. 
این دفتر همچنین خبر منتشره از سوی روزنامه "الجریده" کویت درباره خنثی شدن سوء قصد به جان نتانیاهو با تلاش سازمان اطلاعات کنیا که قرار بود از طریق انفجار خودروی بمب گذاری شده در جریان سفر روز سه شنبه اش به نایروبی صورت گیرد را تکذیب کرد.
در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: این خبر کاملا نادرست است و چنین اتفاقی اصلا رخ نداده است.
یادآور می شود، روزنامه غیر دولتی الجریده کویت به نقل از یک منبع در رژیم صهیونیستی که هویتش را فاش نکرد، نوشته بود که مسئولین کنیایی به طور ناگهانی لحظاتی قبل از خروج اسکورت نتانیاهو از فرودگاه به طرف محل اقامتش در پایتخت کنیا به تیم امنیتی نتانیاهو ضرورت تغییر مسیر اسکورت را ابلاغ کردند.    
نتانیاهو اکنون در سفر به کشورهای شرق آفریقا شامل اوگاندا، کنیا، رواندا و اتیوپی به سر می برد.

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها