به قبرستان تروریست‌ها خوش آمدید!

به قبرستان تروریست‌ها خوش آمدید!
جمعه 18 تير 1395 - 10:01

روزنامه نگار معروف انگلیسی به توصیف صحنه‌هایی از شهر درعا درجنوب سوریه به عنوان یکی از مناطق مهم درگیری میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" با درج مقاله ای درروزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" تحت عنوان "به درعا، قبرستان تروریست ها خوش آمدید" نوشت: در بازدید از شهر درعا با یک افسر ارتش سوریه دیدار کردم ودر دستان او، خمپاره اندازی کوچک ازنوع "آر.پی.جی" که به شکل خودکار راکت شلیک می کرد، دیدم.

"بیروت پرس" در گزارشی به نقل از فیسک نوشت: بعداً مشخص شد که این افسر ارتش سوریه بعد از درگیری با تروریست ها و سرکوب آنان در روستای عتمان، این سلاح را به غنیمت گرفته است".
به نوشته فیسک، این راکت انداز که به نظر جدید می رسید، در کرواسی تولید شده و نحوه انتقال آن به درعا، به شکل یک "راز" باقی مانده است.

این روزنامه نگار انگلیسی اظهار داشت: نقشه ای دراختیار این افسر سوری بود که در آن مناطق مشخص شده با رنگ صورتی تحت کنترل ارتش سوریه بوده و این مناطق بسیار بیشتر از مناطقی است که با رنگ آبی مشخص شده و تحت کنترل گروه های تروریستی قرار دارد".

وی اظهار داشت: اکثر مناطق مسکونی و ساختمان های دولتی و ورزشگاه در قلب شهر درعا هستند، و شمال شهر از جنوب آن جدا شده است.

فیسک با بیان اینکه رفت و آمد میان مناطق شمالی وجنوب درعا بسیار دشوار است، تاکید کرد که افسر سوری به او گفته؛ مشاوران روس چند هفته قبل در بازدید از این منطقه اعلام کرده اند که می خواهند "درعا قبرستانی برای همه تروریست های جهان باشد".

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها