امام جمعۀ نجف اشرف:

پاسخ انفجارها را در موصل می‌دهیم

پاسخ انفجارها را در موصل می‌دهیم
جمعه 18 تير 1395 - 19:02

خطیب جمعه نجف اشرف بر لزوم آزادسازی فوری موصل تأکید کرد و گفت: در واکنش به انفجار تروریستی منطقه الکراده بغداد باید هر چه زودتر عملیات آزادسازی موصل آغاز شود.

صدر الدین قبانجی انفجارهای عربستان را ساختگی دانست و گفت: انفجارهای اخیر عربستان برای گمراه کردن افکار عمومی و منحرف کردن اذهان مردم از انفجارهای تروریستی الکراده بود.
القبانجی در خطبه های نماز جمعه در مسجد الفاطمیه گفت: برخلاف خواست دشمن؛ انفجار الکراده برای ما فاجعه بود، نَه شکست. هر قطره خونی که از مردم عراق به زمین ریخته می شود، برای ما ارزشمند است. دشمن می خواهد با انفجارهایی همچون انفجار الکراده به ما ضربه بزند و شکست دهد، ولی انفجارها عزم و اراده ما را برای آزاد سازی موصل قوی تر خواهد کرد. واکنش ما به انفجار الکراده آزادسازی موصل خواهد بود. انفجار الکراده شادی عید فطر و شادی آزادی فلوجه را به کام ما تلخ کرد ولی عزم و اراده ما را برای پیروزی بر دشمن تضعیف نخواهد کرد. 
خطیب جمعه نجف اشرف از خنثی شدن دو حمله تروریستی بزرگ خبر داد و افزود: ما دو پیروزی به دست آوردیم، پیروزی اول ناکام گذاشتن حمله داعش با 866 خودروی حامل تجهیزات جنگی به کربلای معلا برای انتقام گرفتن از عملیات آزادسازی فلوجه بود. پیروزی دوم نیز ناکام گذاشتن حمله تروریست های انتحاری به ضریح محمد سبع الدجیل فرزند امام هادی علیه السلام با کمربندهای انفجاری بود. 
ضریح محمد فرزند امام هادی علیه السلام در شهر بلد استان صلاح الدین در شمال عراق واقع است که تروریست ها امروز به ضریح ایشان حمله کردند و با 3 انفجار انتحاری می خواستند ضریح را منهدم کنند ولی نقشه آنها ناکام ماند و این انفجارها 80 کشته و زخمی برجای گذاشت.
قبانجی درباره انفجارهای عربستان نیز گفت: انفجارهای اخیر عربستان را می توان دو گونه تفسیر کرد؛ اول اینکه چنین انفجارهایی ساخته و پرداخته رژیم سعودی برای گمراه کردن افکار عمومی و منحرف کردن اذهان جهانیان از فاجعه الکراده است و تفسیر دوم اینکه داعش در این انفجارها دست داشته است.
خطیب جمعه نجف افزود: به هر حال عربستان سعودی باید تحت پیگرد قرار بگیرد زیرا حامی مالی، تسلیحاتی، فکری و رسانه ای داعش است.

7- 214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها