ویدئو: موزۀ تسلیحات عجیب داعش افتتاح شد

شنبه 19 تير 1395 - 11:42

یکی از پادگان های قدیمی عراق به موزه ای نظامی برای نمایش سلاح ها و تجهیزات انفجاری داعش تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان نظامی از سلاح هایی که داعش در جنگ های خود به کار گرفته است، نمونه های گوناگونی را گردآوری کرده و در این موزه به نمایش گذاشتتند.

در این موزه، اقلام گوناگونی از مین ها، بمب ها، کمربندهای انفجاری و صدها وسیلۀ دست ساز انفجاری به چشم می خورد که برخی از آن ها با قابلمه و دیگر وسایل خانگی ساخته شده اند. شبکۀ "اسکای نیوز" گزارشی از این موزه تهیه کرده است.

سلاح های قابلمه ای داعش !

مواد انفجاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، تنها نمونه هایی از ده ها تن مواد منفجره هستند که داعشی ها آن ها را اختراع کرده و ساخته اند.

یکی از نیروهای ارشد پیشمرگه دربارۀ این موزه گفت "از میان همه انواع سلاح هایی که داعش در محور نینوا استفاده کرد، نمونه هایی انتخاب کردیم تا کارشناسان سلاح و مواد منفجره با آن ها آشنا شوند. امیدواریم که این سالن در آیندۀ نزدیک به موزه ای تبدیل شود که مردم در آن، با ابزار کشتار داعشی ها آشنا شوند".

خطرناک ترین سلاحی که در این موزه به چشم می خورد، کمربند انفجاری است.

دومین شخصی که در ویدئو صحبت می کند، یکی از نیروهای پیشمرگه است که در توضیح شیوۀ عملکرد کمربند انفجاری می گوید: "این نمونه ای پیشرفته از کمربند انفجاری است که عناصر داعش به کار می گیرند. این کمربند از دو کیلو مواد منفجره تشکیل شده است که حاوی مواد منفجرۀ آمیخته شده با ساچمه های کوچک است. این کمربند، یا به وسیلۀ شاسی های دستی و یا دکمه های برقی منفجر می شوند و گسترۀ تخریب آن به پنجاه متر می رسد".

کمربند انفجاری داعش

در این موزه همچنین، نمونه هایی از موشک های دست ساز به چشم می خورد که با گازهای سمی پر شده بودند. داعش در چندین جبهه درگیری از این موشک ها استفاده کرد.

سومین کارشناس این گزارش، دربارۀ این موشک ها گفت: "این موشک ها، دست ساز هستند و با گازهای سمی از قبیل گاز خردل پر شده اند. برخی از این موشک ها نیز با گاز کلر پر شده اند که موجب تهوع و تنگی نفس می شود. برخی از این موشک ها نیز علاوه بر گاز، با تراشه های آهنی پر شده اند".

برگزار کنندگان این موزه قصد دارند با گسترش آن، از همه سلاح هایی که داعش در جنگ ها استفاده کرده است، نمونه هایی ارائه کنند.

این موزه، بخشی خونین از تاریخ تروریسم سیاه داعشی را در تاریخ ثبت خواهد کرد تا برای جهانیان به عنوان سند و مدرک باقی بماند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها