گورباچوف تحلیل کرد؛

ناتو در اندیشه جنگ با کدام کشور است؟

ناتو در اندیشه جنگ با کدام کشور است؟
شنبه 19 تير 1395 - 22:35

آخرین رئیس جمهور شوروی ناتو را به تلاش برای آماده شدن برای یک جنگ واقعی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  پایگاه "راشا تودی" به نقل از "میخائیل گورباچوف"نوشت: "تصمیمات و اظهارات سران ناتو در نشست ورشو نشان می دهد که آنان درصدد انتقال از مرحله " جنگ سرد" به یک "جنگ واقعی" هستند».
وی افزود: «مسئولان ناتو درآستانه اعلام جنگ علیه روسیه هستند. آن ها در ظاهر فقط از دفاع حرف می زنند، اما درواقع برای حمله آماده می شوند».
گورباچوف درگفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه با بیان این که تصمیم اتخاذ شده در ورشو، روسیه را به سمت رویارویی فزاینده با ناتو پیش می برد، گفت: «اعضای ناتو تلاش می کنند تظاهر کنند که ازهیچ چیز هراسی ندارند و این بسیار مشکوک است؛ زیرا تلاش می کنند تا ما و همه دنیا را به سوی رویارویی بیشتر سوق دهند».
وی افزود: «همه ملت ها، سازمان ملل و شورای امنیت باید با قاطعیت برای جلوگیری از پیش رفتن اوضاع به سمت جنگ سخت و پیچیده تر شدن وضعیت فعلی وارد عمل شوند وهمکاری و همراهی سیاستمداران خبره و نظامیان می تواند دراین زمینه مثمر ثمرباشد".
گورباچوف با بیان این که تصمیمات اتخاذ شده در ناتو، نشان دهنده بحران سیاسی در ناتو است، تصریح کرد که در واقع نشست سران ناتو نشان دهنده بحران داخلی دراین سازمان و نیز بحران در نزد شرکای سابق ماست؛ زیرا اعضای ناتو برای پیچیده کردن وضعیت بین المللی تحریک می شوند و درهمین حال، تلاش هایی برای تحریک روسیه به سمت اتخاذ تصمیمات خطرناک و سخت صورت می گیرد.
"ينس استولتنبرگ"، دبیر کل ناتو، روزجمعه گفته بود: "امروز گام های بعدی مان را برداشتیم و تصمیم گرفتیم که با استقرار چهار گردان در لهستان، استونی، لاتویا و لیتوانی حضور نظامی خود را در بخش های شرقی ناتو تقویت کنیم".
نشست مشترک ناتو و اتحادیه اروپا روز جمعه در ورشو پایتخت لهستان آغاز شده و سران کشورهای عضو ناتو درآن حضور یافته‌اند.

215-211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها