افسران صهیونیست اعتراف کردند:

حزب الله یک ارتش به معنای واقعی کلمه است

حزب الله یک ارتش به معنای واقعی کلمه است
يکشنبه 20 تير 1395 - 17:56

"یتسحاق هرتسوگ" وزیر سابق کابینه صهیونیستی پس از پایان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان 2006 گفته بود که حزب الله لبنان از قوی ترین ارتش های جهان است و اینک افسران صهیونیست نیز به توانمندی حزب الله به عنوان ارتشی واقعی اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اکنون پس از گذشت چند سال، "عاموس هرئیل" تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از افسران ارتش صهیونیست گفته است که موشک های حزب الله منبع اصلی قدرت این حزب است.
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" گزارش داد: آنان معتقدند که سخنان سید حسن نصرالله درخصوص توانمندی حزب الله در زمینه هدف قرار دادن هر مکان در اسراییل و افزایش برد موشک هایش، نشان می دهد که تمام مناطق رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های حزب الله است. 
آنان خاطرنشان کردند، البته اینکه حزب الله چند هزار فروند موشک دارد مایه نگرانی است اما به گفته افسران ارتش صهیونیست، اداره اطلاعات ارتش، "امان"،  از جنگ سوریه تجربیات زیادی نیز کسب کرده است.     
"عاموس هرئیل" تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" گفت که بر اساس دیدگاه افسران ارشد اسراییلی، جنگ دوم لبنان برای اسراییل شکستی سنگین بوده است.

چرا اسراییل از طرح حمله به ایران عقب نشست
وی همچنین تصریح کرد که ایران در یک دهه اخیر به افزایش تعداد موشک های حزب الله کمک کرده که به حدود 130 هزار فروند رسیده است، همچنین موشک های بسیار دقیقی که تل آویو و حیفا را هدف قرار داد، باعث شد "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسراییل، از طرح حمله به ایران عدول کند. 

حزب الله توان شلیک روزانه 1500 موشک به سوی اسراییل را دارد
منابع نظامی گفتند، یکی از علل آرامش در این منطقه و بازدارندگی متقابل، آن است که اسراییل دریافت حزب الله مقدار زیادی سلاح در اختیار داشته و قادر به شلیک 1500 موشک در روز به طرف اسراییل به ویژه هدف قرار دادن مراکز استراتژیک مانند نیروگاه، بنادر و فرودگاه هاست چه این که پدافند ضد موشکی اسراییل قادر به تامین کامل امنیت برای شهروندان نیست.
این منابع گفتند که تهدید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، درباره توانمندی هجومی حزب الله و اشغال الجلیل، باعث شد که ارتش اسراییل دریابد حزب الله نه یک تشکل جنگ چریکی بلکه یک ارتش به معنای واقعی کلمه است.     
206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها