داعش برای ریاست جمهوری ترامپ لحظه شماری می‌کند

داعش برای ریاست جمهوری ترامپ لحظه شماری می‌کند
يکشنبه 20 تير 1395 - 19:16

یک مجلۀ آمریکایی، در مقاله‌ای، دلایل علاقه مندی داعش به ریاست جمهوری ترامپ را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله آمریکایی "salon" نوشت که گروه داعش امیدوار است که دونالد ترامپ، درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیروی زمینی پر شماری به سوریه و عراق اعزام کند.
این مجله با طرح این سوالات که "چرا داعش منتظر ورود شخصی مانند ترامپ به کاخ سفید است؟" و" آیا این بدان معناست که داعش از رویکرد و افکار نامزدها و این که هر نامزدی در کدام یک از سه گروه محافظه کار، تندرو یا میانه رو قرار دارد، کاملاً مطلع است؟"، خاطرنشان کرد، داعش به خوبی اوضاع داخل آمریکا را بررسی می کند، به ویژه این که درمیان عناصر این گروه، اتباع آمریکایی هم هستند.
درادامه این گزارش آمده است: "دل خوش کردن داعش به ترامپ بی علت نیست؛ زیرا این مرد بیوگرافی جنجال برانگیزی دارد، او تاجر مواد ممنوعه و قماربازی خبره است و به علت فعالیت هایش در داخل  خارج آمریکا از طبقه ثروتمند و بانفوذ جامعه محسوب می شود".

به گزارش مجله "salon"، ترامپ همچنین افکار وعقاید افراطی ضد عرب ها دارد و بارها تکرار کرده است که باید امنیت اسراییل حفظ شود؛ بنابراین داعش معتقد است که ورود یک فرد افراطی به کاخ سفید، به معنای متشنج شدن اوضاع درکل منطقه و به ویژه درعراق و سوریه خواهد بود.

به نوشته این مجله، با وجود این که باید داعش را به شکست کشاند، اما لازم است که درنحوه تحقق این امر، احتیاط شود.
در ادامه این گزارش آمده است: "اکنون با دو احتمال روبرو هستیم؛ اول این که داعش به دلیل ناتوانی در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف بین المللی، می خواهد آمریکایی ها را به باتلاق سوریه و عراق بکشاند تا تجربه عراق و افغانستان تکرار شود. دوم این که داعش به عنوان ابزاری ویرانگر هیچ تفاوتی با سلاح های کشتار جمعی درعراق که از آن به عنوان بهانه ای برای حمله به عراق استفاده شد، ندارد و تفاوت فقط دراینجاست که داعش واقعیتی موجود و ویرانگر است، درحالی که سلاح های کشتار جمعی درعراق فقط بهانه ای برای اشغال این کشور بود.
در این صورت، ترامپ، بهانه ای غیرقابل انکار در اختیار خواهد داشت تا از بیمناکی غربی ها، برای قانع کردن جامعۀ جهانی در خصوص عملیات زمینی ضد داعش استفاده کند؛ موضوعی که ریاض و آنکارا برای تحقق آن تلاش بی فایده کردند؛ زیرا واشنگتن با استناد به خطرات این اقدام، با آن مخالف بود؛ اقدامی که نتایجی تضمین نشده داشت و به سرعت می توانست بر افکار عمومی داخلی آمریکا تاثیر بگذارد و شهروندانی را که در صورت لزوم باید فرزندان خود را برای جنگ در اختیار دولت آمریکا قرار دهند، تحت تاثیر قرار می داد".

به این ترتیب، باید گفت که گروه تکفیری ـ تروریستی داعش، برای به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون حسابی باز نکرده است. اکنون سئوال این است که آیا داعش، کلینتون را زن و ناقص العقل می داند که برای رسیدنِ او به ریاست جمهوری حسابی باز نمی کند، یا این که رویکردهای تندِ ضد عربی ترامپ و همراهی ماهرانۀ او با تل آویو سبب شده است که داعش به او چشم داشته باشد؟

215 ـ 211

پربیننده ترین خبرها