چرا مهمانداران جلوی در هواپیما از شما استقبال می‌کنند؟

چرا مهمانداران جلوی در هواپیما از شما استقبال می‌کنند؟
يکشنبه 20 تير 1395 - 19:55

درحالی که برخی گمان می‌کنند ایستادن مهمانداران مقابل درب هواپیما برای خوش آمدگویی به مسافران و هدایت آنان به سمت صندلی هایشان است، به نظر می رسد واقعیت چیز دیگری است و شرکت های هواپیمایی دلیلی مهم‌تر برای این کار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه "راشا تودی"، هدف از ایستادن مهمانداران مقابل درب ورودی هواپیما که به ظاهر با هدف خوش آمد گویی و استقبال از مسافران صورت می گیرد، ارزیابی سریع مهمانداران از هر یک از مسافران طی چند ثانیه و اطمینان ازاین امر است که وقتی هواپیما در فاصله 35 هزار پایی از زمین است، آن ها مشکلی درداخل هواپیما ایجاد نکنند.

" گایا بیریگینو" یک مهماندار سابق هواپیما گفت شرکت های هواپیمایی تلاش می کنند تا مسافران در بدو ورود به هواپیما احساس خوبی داشته باشند و حس کنند که مورد استقبال واقع شده اند و این برداشت خوب درآنان ایجاد شود که خدمه و پرسنل پرواز، مهربان، مهمان نواز و قابل اعتماد هستند.

اما درواقع وقتی که کارت های ورود به هواپیما را بررسی می کنند و با مسافران خوش و بش می کنند، تلاش می کنند تا شخصیت هر مسافر را تجزیه و تحلیل کنند.آن ها می خواهند مطمئن شوند که آیا در بین مسافران کسی هست که بیمار یا مست باشد و یا در وضعیت خوب قرار نداشته نباشد، و آیا می توان در شرایط اضطراری به این فرد اعتماد کرد؟

مهمانداران همچنین به این مساله توجه دارند که آیا در میان مسافران کسی هست که از نقص عضو یا معلولیت جسمانی رنج ببرد، به طوری که نشستن در اماکنی مشخص درهواپیما برایش دشوار باشد و نیز می خواهند مطمئن شوند درصورتی که اتفاقی غیرمترقبه برای این مسافر روی دهد، آیا درمیان مسافران یا خدمه پرواز کسی هست که بتواند به وی کمک کند.

البته ناگفته نماند که نظارت مهمانداران و ارزیابی آنان فقط به مسائل منفی محدود نمی شود، بلکه آن ها تلاش می کنند تا هر مسافری را که از نظر جسمی مساعد است و بنیه بدنی قوی دارد، شناسایی کنند تا درصورتی که هواپیما با حمله یا آدم ربایی مواجه شد، یا یکی از مسافران، رفتاری خصمانه را درپیش گرفت، بتوان از آن مسافر برای مهار و کنترل فرد اخلالگر در داخل هواپیما استفاده کرد.

215-220

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها