مخالف سوری: ماندن اسد درمرحله انتقالی منطقی است

مخالف سوری: ماندن اسد درمرحله انتقالی منطقی است
دوشنبه 21 تير 1395 - 14:33

نایب رئیس ائتلاف مخالفان سوری ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه را در مرحله انتقالی واقع بینانه و منطقی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت روزنامه "الوطن" سوریه، موفق نیربیه نایب رئیس ائتلاف مخالفان سوری گفت: «ماندن اسد در مرحله انتقالی واقع بینانه و منطقی است». پیش از این حسن عبدالعظیم هماهنگ کننده کل هیئت هماهنگی ملی نیروهای تغییر دمکراتیک گفته بود: «کنار رفتن اسد قبل از مرحله انتقالی، شرط غیرعملی است».

سخنان نیربیه نشان می دهد بین «هیئت هماهنگی» و «تشکل دمکراتیک» (تشکل تاثیرگذار در ائتلاف مخالفان) هماهنگی وجود دارد و این مساله «هیئت عالی مذاکرات» تشکیل شده از کنفرانس ریاض را با چالش مواجه می کند.  

ناظران معتقدند دیدگاه مشترک بین «تشکل دمکراتیک» و «هیئت هماهنگی» درباره لزوم ماندن اسد در مرحله انتقالی نشان می دهد دو طرف سعی دارند در مرحله انتقالی نقش داشته باشند.

به نوشته روزنامه «زمان الوصل» وابسته به مخالفان سوری، 30 ماه گذشته و 5 روز بعد از سخنان عبدالعظیم، جان نسطه عضو «هیئت هماهنگی» در برلین پایتخت آلمان با موفق نیربیه در منزلش دیدار کرد. این دیدار به منظور بالا بردن سطح هماهنگی و تفاهم بین «هیئت هماهنگی» و «تشکل دمکراتیک» که نیربیه یکی از مهم ترین شخصیت های آن به شمار می رود، صورت گرفت.

این روزنامه نوشت مساله غیرمنتظره در دیدار نیربیه و جان نسطه این بود که نیربیه با عبدالعظیم تماس گرفت و به او گفت: «با تو موافقم که ماندن اسد در مرحله انتقالی واقع بینانه و منطقی است اما علنی کردن آن ممکن است باعث سوء استفاده تندروها در ائتلاف و هیئت عالی مذاکرات برای حمله به تشکل دمکراتیک و هیئت هماهنگی شود به همین علت در حال حاضر اعلام این موضع، مصلحت نیست».

204

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها