توجیه شکست از مقاومت یمن توسط منصور هادی

توجیه شکست از مقاومت یمن توسط منصور هادی
سه شنبه 22 تير 1395 - 21:36

العالم - عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در توجیه شکست های متعدد از ارتش و نیروهای مردمی مدعی شد که به خاطر مردم یمن امتیاز داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبد ربه منصور هادی روز سه شنبه در توجیه شکست های اخیر خود در یمن با بیان اینکه، به خاطر مردم یمن امتیازهای زیادی داده ایم افزود: مسئولیت ما در قبال مردم یمن که یک مسئولیت جمعی است، ایجاب کرد تا امتیازهای در این زمینه به طرف مقابل (دولت قانونی یمن) بدهیم.
وی با بی فایده خواندن گفت و گوهای صلح، مدعی شد که از زمان آغاز گفت و گوهای صلح، تمام آنچه که از ما خواسته شده بود انجام دادیم اما هیچ سودی برای ما نداشت.
اسکای نیوز گزارش کرد، هادی در دیدار با علی محسن الاحمر از مزدوران سعودی افزود: قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین طرح شورای همکاری خلیج فارس و دست آوردهای گفت و گوهای صلح باید اصل و معیار هرگونه توافقی در خصوص مساله یمن باشد.
پیشتر نیز رسانه های خبری گزارش داده بودند که منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن روز یکشنبه در دیداری اعلام نشده از استان مارب در شرق یمن، اعلام کرده است که برای پذیرش 'نقشه راه' سازمان ملل تحت فشار قرار دارد. به ادعای وی، این نقشه راه برای تشکیل دولت وحدتی تهیه شده است که نمایندگان جنبش انصارالله را نیز شامل می شود.
وی تهدید کرده است که در صورت ادامه اصرار فرستاده ویژه سازمان ملل بر این طرح، مذاکرات کویت را تحریم می کند.
دولت کویت از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) میزبان مجموعه گفت وگوی طرف های یمنی بوده است؛ درحالی که تنها دستاورد این مذاکرات مبادله اسرا بوده و هیچ توافق ملموسی منعقد نشده است.
این گفت و گوها به دلیل بی نتیجه ماندن تعلیق شد و قرار است 15 ژوئیه (25 تیرماه) بار دیگر از سر گرفته شود.
بحران یمن با مداخله نظامی عربستان و هم پیمانانش درششم فروردین 94 که به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن صورت گرفت، تشدید شد.

پربیننده ترین خبرها