قهوه خانه ای که داعش ورود به آن را حرام کرد

قهوه خانه ای که داعش ورود به آن را حرام  کرد
سه شنبه 22 تير 1395 - 22:48

العالم ـ یک منبع محلی در استان دیالی، امروز سه شنبه، تاکید کرد که داعش اهالی روستای المخیسه واقع در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی را از تردد به یک قهوه خانه اصلی منع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع افزود: عناصر مسلح داعش اهالی روستای المخیسه واقع در 26 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را از رفت و آمد به این قهوه خانه اصلی در روستا منع کردند؛ این قهوه خانه محل گردهمایی تمام مردم روستا به شمار می آید که دارای ماهیتی عشایری و قبیله ای است.

به نوشته السومریه نیوز، این منبع که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: داعش تهدید کرد که متخلفان را به قتل خواهد رساند واین امر سبب شد تا صاحبان قهوه خانه از ترس تبعات این حادثه، قهوه خانه را تعطیل کنند؛ زیرا این گروه تروریستی هسته های خفته ای در داخل روستا دارد که ممکن است برای اهالی آن خطرناک باشند.

منبع مزبور خاطرنشان کرد که داعش، به قهوه خانه ها به عنوان ابزار سرگرمی می نگرد که با افکار و عقایدش مغایرت دارند، به همین سبب، استفاده از قهوه خانه ها را بر ساکنان روستا ممنوع کرد تا از فشار روانی که به این سبب به وجود می آید، به نفع خود بهره گیری کرده و آن را در جهت به دام انداختن تعداد بیشتری از جوانان به کار گیرد که بعدها به ابزاری برای کشتار و تروریسم تبدیل شوند. 

المخیسه از جمله مناطق در استان دیالی است که به سبب اقدامات گسترده داعش، هر ازگاهی شاهد تنش امنیتی می شود.

210-9

پربیننده ترین خبرها