شکار تانک‌های سعودی در یمن + ویدیو

پنج‌شنبه 24 تير 1395 - 14:13

نیروی موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن دومین موشک بالستیک زلزال – 3 را به پادگان تدارین در استان مأرب شلیک کردند. این در حالی است که درگیری در دو جبهه "مأرب" و "نهم" واقع در شرق صنعا که به دنبال ادامه نقض آتش بس شروع شده، همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکۀ العالم از صنعا گزارش داد، نیروهای یمنی توانستند در این درگیری ها حمله مزدوران سعودی به منطقه کوفل را دفع کنند.
رؤسای عشایر یمنی در منطقه "ارحب" واقع در شمال صنعا هم حمایت کامل خود را از مدافعان سرزمین یمن اعلام کردند.
خبرنگار العالم گفت درگیری در دو جبهه "مأرب" و "نهم" در شرق صنعا به شدت ادامه دارد و ارتش و نیروهای مردمی یمن توانستند در ساعت های اخیر، پیشروی مهاجمان مسلح به سمت منطقه "کوفل" را متوقف کرده و با وجود پوشش آتش پر حجم و گسترده جنگنده های سعودی در منطقه درگیری، توانستند کنترل میدان را به دست گرفته و برتری میدانی خود را حفظ کنند.
سلیم الورد، مسئول اطلاع رسانی ارتش یمن در استان صنعا در مصاحبه با خبرنگار العالم از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به خاطر ایستادگی و دفاع از خاک وطن خود قدردانی کرد.
خبرنگار العالم در ادامه افزود، نیروهای مشترک یمنی، یک فروند موشک بالستیک را به پادگان تداوین در مأرب شلیک کردند و در جبهه های الجوف و البیضا و تعز نیز به برتری میدانی دست یافتند. در این بین محافل قبایلی و مردمی از جمله قبایل منطقه ارحب در شمال صنعا، نیز حمایت خود را از ارتش و کمیته های مردمی و ایستادگی شان در برابر حملات دشمن اعلام کردند.
رهبران عشایر همچنین بر حمایت همه جانبه خود از ارتش و نیروهای مردمی تأکید کرده و یک بار دیگر مخالفت خود را با کشورهای متجاوز به یمن و عزم خود برای مقابله با آنها، اعلام کردند.
یکی از افراد این عشایر به شبکه خبری العالم گفت: "هزاران نفر از مردم عشایر هستند که آماده دفاع از کشور خود می باشند."
نیروهای ملی یمن حوادث اخیر و نقض آتش بس در یمن را بخشی از تلاش های متجاوزان برای برهم زدن اوضاع در آستانه آغاز جلسات رایزنی می دانند.
محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله، به خبرنگار شبکۀ العالم گفت: "حملات اخیر نظامی، بخشی از گفتمان عربستان است و نه انصار الله و نیروهایی که در مقابل متجاوزان ایستاده اند."
208

پربیننده ترین خبرها