ویدیو؛ بلایی که حزب‌الله بر سر ناوچۀ اسرائیلی آورد!

پنج‌شنبه 24 تير 1395 - 21:39

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، 10 سال پس از جنگ 33 روزه، از خسارت‌های وارده به نیروی دریایی این رژیم پس از هدف قرار گرفتن ناوچۀ ساعر-5، پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان، در روز جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵، ناوچۀ اسرائیلی "ساعر 5" را در مقابل سواحل بیروت هدف قرار داد و غرق کرد و با این عملیات، توانست نقش نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه، متوقف کند.

به نوشتۀ وبگاه شبکه المنار، ناوچه ساعر-5، از کشتی های جنگی پیشرفتۀ رژیم صهیونیستی به شمار می رود که شناسایی آن برای رادارها بسیار دشوار است و علاوه بر توانایی حمل بالگرد، از ویژگی های متعدد دیگری نیز برخوردار است و نام آن به عبری، به معنای "مهاجم" است.

این ناوچه، 33 گرۀ دریایی سرعت دارد و به صورت ویژه برای مقابله با زیردریایی ها و کشتی ها طراحی شده است.

ناوچۀ ساعر-5، به سلاح های مختلفی مجهز است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- موشک زمین به زمینِ هاربون با برد 130 کیلومتر
- موشک زمین به هوا با برد 10 کیلومتر
- توپ با کالیبر 76 میلی متری و توپ شش لول با کالیبر 20 میلی متری
- شش توپ برای شلیک اژدر
- چندین سامانه سنجش و رادار، برای رصد دائمی هرگونه حرکت، و همچنین کاوشگری در عرشه

ناوچۀ ساعر-5، 86 متر طول و 1200 تن وزن دارد و در قسمت عقب ناوچه، به محوطه ای برای فرود بالگرد مجهز است و قادر به انتقال دو بالگرد به صورت همزمان است.

پرسنل این ناوچه، از 64 دریانورد و همچنین دو نفر برای به پرواز درآوردن بالگردها تشکیل شده است و از توانایی لازم برای دریانوردی به مدت 20 روز برخوردار و قادر به طی مسافتی بالغ بر 7400 کیلومتر است.

ساعر-5، ناوچه ای رادار گریز است که اشعه مادون قرمز نیز از تشخیص آن عاجز است و طراحی آن به گونه ای مسطح صورت گرفته است که شناسایی آن امکان پذیر نیست.

رژیم صهیونیستی، تنها 3 فروند از این ناوچه در اختیار دارد که آن ها را در فاصلۀ سال های 1993 تا 1994 به دست آورده بود.

7- 206

پربیننده ترین خبرها