دی‌میستورا: گفت وگوی سوری برگزار می شود، اگر..

دی‌میستورا: گفت وگوی سوری برگزار می شود، اگر..
پنج‌شنبه 24 تير 1395 - 22:34

"استفان د‌یمیستورا" فرستادۀ دبیرکل سازمان ملل به سوریه، تاکید کرد که اگر زمینۀ لازم برای برگزاری دورِ تازۀ گفت وگوی سوری بر اساس شیوۀ تعیین شده فراهم شود، هر لحظه امکان برگزاری آن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمستورا، امروز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو درباره موضوع دور تازۀ گفت وگوی سوری گفت: ما از این موضوع شانه خالی نمی کنیم.. بلکه همواره در همین مسیر در تلاش هستیم.

به نوشته وبگاه شبکۀ "روسیا الیوم" دیمستورا، فعالیت دورِ تازۀ گفت وگوی سوری را منوط به همکاری روسیه و آمریکا دانست.

فرستادۀ دبیرکل سازمان ملل به سوریه، همچنین اعلام کرد با سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه در خصوص نگرانی از تأخیر در فرایند حل و فصل سیاسی بحران در سوریه هم عقیده است و جدیت این موضوع را درک می کند.

لاوروف، روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما از وقت کشی دیمستورا و شانه خالی کردن از پایبندی به تعهدات مربوط به دعوت به برگزاری دورِ تازه ای از گفت وگوی سوری، به ویژه اظهاراتش دربارۀ ضرورت توافق روسیه و آمریکا درخصوص ادارۀ امور مربوط به حل و فصل سیاسی امور در سوریه، نگرانیم.

دیمستورا، روزهای آتی را "روزهایی مهم" ارزیابی کرد که روند فرایند سیاسی را در خصوص حل بحران سوریه توضیح خواهد داد.

وی افزود: ما به همکاری همگان نیازمندیم تا گفت وگوی آینده، گفت وگویی کارامد در جهت حل بحران باشد.

دیمستورا همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدارِ امروزِ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص حل بحران سوریه، ثمربخش باشد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها