چه چیز مانع ورود داعش به حومۀ سویدا می شود؟+فیلم

جمعه 25 تير 1395 - 13:22

حومۀ سويداء (العالم) – ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در حومۀ شمال شرقی سویداء، حمله به مواضع تروریست ها را ادامه می دهند و تلاش برای نفوذ آنها به سمت شهرک الحقف را ناکام گذاشته اند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از حومۀ سویداء گزارش داد، در سایۀ دستاوردهای ارتش سوریه در چند استان، اینک نوبت به حومۀ شمال شرقی سویدا رسیده است چنان که ارتش سوریه، ضمن قطع راه امدادی تروریست ها از عمق بادیۀ سوریه به این مناطق؛ توانست با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی، مانع حملات داعش به روستای الحقف و مواضع نظامی اطراف آن شود.
دوربین شبکۀ العالم به روستای الحقف رفته و از فاصلۀ بسیار نزدیک از مواضع داعش تصویر برداری کرده است.
یک سرباز سوری در گفت و گو با العالم اظهار داشت: داعش با انواع سلاح، ارتش سوریه را هدف می گیرد اما ارتش مقاومت می کند و در روستای الحقف مانع آنها شده و اجازه نمی دهد به آن نزدیک شوند.
تپه ها و دشت های صحرایی که در منطقه به چشم می خورد حاکی از شرایط سخت جغرافیایی در جنگ ارتش سوریه علیه داعش در الحقف است که در خط تماس با تروریست های شهرک القصر قرار دارد.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: "هدف از بمباران روستای ما و تلاش برای نفوذ به آن، اخراج مردم است. آنها می خواهند اینجا را اشغال کنند اما مردم تا پای جان از خانه های خود دفاع می کنند و در روستا می مانند".
عملیات ارتش سوریه در حومۀ شمال شرقی سویداء، ضربات مهلکی به صفوف تروریست های داعش و سایر گروههای تروریستی وارد آورده است مخصوصا که استقرار منظم و حساب شدۀ نیروهای ارتش و استفاده از راهبردهای خاص، باعث شد بتوانند از موقعیت جغرافیایی به نحو احسن استفاده کنند.
حسام زیدان خبرنگار العالم گفت که نیروهای سوری فقط چند صدمتر بامواضع تروریست های داعش در شهرک القصر فاصله دارند، و آنها در تلاش برای گشودن راه امدادی، همواره روستای الحقف را زیر آتش خود می گیرند.
202
 

پربیننده ترین خبرها