کشتار کودکان یمن و دل سنگی بان کی مون

جمعه 25 تير 1395 - 14:55

يمن (العالم) – مدتی پس از حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از عربستان خواست تا در خصوص اقدامات اتخاذ شده اش جهت پیشگیری از کشته و زخمی شدن کودکان یمن اطلاعاتی ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بان کی مون پس از دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان از او خواست تا قبل از نشست شورای امنیت سازمان ملل در دوم ماه آینده میلادی اطلاعاتی در این خصوص تقدیم کند.
شایان ذکر است سازمان ملل نام ریاض را در فهرست سیاه نقض حقوق کودکان در یمن قرار داد اما به طور موقت از این اقدام خود صرف نظر کرد.
پیام ها و درخواست ها و صحنه های مربوط به کودکان کشته شده در تجاوز عربستان علیه یمن در سالن های سازمان ملل هیچ گوش شنوایی نیافته است .

سازمان ملل متحد تا به امروز در برخورد با وحشی گری متجاوزان علیه ملت بی دفاع یمن سیاست فریبکارانه در پیش گرفته است.
وحشتناک بودن کشتارها، سازمان ملل را بر سر دو راهی ادامه سکوت در برابر تجاوزگری که هر روز آتش بس سازمان ملل را نقض می کند و اتخاذ مواضع کم رنگ قرار داست و به عنوان شاهد مثال در همین رابطه می توان به درخواست بان کی مون دبیرکل سازمن ملل از عربستان اشاره کرد که طی آن از ریاض خواست تا در خصوص اقداماتش در جهت پیشگیری از کشته و زخمی شدن کودکان یمن توضیحاتی ارائه دهد. 
آه و ناله کودکان یمن در موضع سازمان ملل به ویژه پس از دیدار بان کی مون با عادل الجبیر تاثیر چندانی نگذاشت .

تاکید سازمان ملل، جهت دور نگه داشتن عربستان از فهرست سیاه نقض حقوق کودکان و تهدیدهای ریاض مبنی بر پایان دادن به تامین هزینه شماری از برنامه های سازمان ملل هزران کودک در یمن را زیر آتش جنگنده های سعودی قرار داده است که بر اساس اعتراف سازمان ملل شمار کودکان قربانی شده در یمن تا کنون از 1200 نفر فراتر رفته است.
اما دیده بان حقوق بشر در یمن بر به شهادت رسیدن بیش از 2367 کودک و زخمی شدن بیش از 2400 کودک در یمن تاکید کرد.

این مطلب از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر بین المللی و در راس آنها دیده بان حقوق بشر نیز تایید شده است. این سازمان ها عربستان را به نقض قوانین بین الملل در خصوص تجاوز علیه یمن و کشته شدن 3 هزار و 200 غیرنظامی متهم کردند که 60 درصد قربانیان در طی بمباران مدرسه ها و بیمارستان ها و خانه ها کشته شده اند.
این سازمان ها از چشم پوشی سازمان ملل از کشتارهای عربستان در یمن انتقاد کرده اند.
دیده بان حقوق بشر عربستان و آمریکا و انگلیس را به ناکام گذاشتن درخواست شورای حقوق بشر مبنی بر انجام یک تحقیق بین المللی در خصوص کشتارهای عربستان در یمن متهم کرده است.
209
 

پربیننده ترین خبرها