ارتباط شمخانی با مسئولان ترکیه از آغاز بحران

ارتباط شمخانی با مسئولان ترکیه از آغاز بحران
شنبه 26 تير 1395 - 14:59

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از نظامیان ترکیه گفت: از ابتدای شکل گیری بحران در این کشور ضمن ارتباط با مسئولان امنیتی و سیاسی ترکیه روند اقدامات را با حساسیت زیر نظر داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی شمخانی با اشاره به حضور گسترده مردم ترکیه برای دفاع از امنیت، ثبات و دموکراسی در این کشور افزود: خواست و اراده مردم اصلی ترین معیار اصالت هرگونه تحول سیاسی در کشورها است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام حمایت از دولت قانونی ترکیه هرگونه اقدامی را که بر هم زننده ثبات، امنیت و آرامش در این کشور شود خارج از منافع اصولی مردم این کشور می داند و با آن مخالف است.

نمایندۀ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد؛ موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران محکومیت اقدام کودتاگران و حمایت از دولت قانونی این کشور و احترام به رای و خواست مردم است.

وی با بیان اینکه منطقه دچار حوادث و آشوب های مختلفی در محیط پیرامون ما شده است، خاطر نشان کرد؛ امنیت، ثبات و آرامش حاکم بر کشور ما به برکت خون شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، هوشیاری مراکز و نهادهای امنیتی و دفاعی و مشارکت جدی مردم در امنیت است.

دریابان علی شمخانی گفت؛ موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه امروز شورای عالی امنیت ملی نیز مورد تاکید قرار گرفت، احترام به انتخاب و رای مردم و محکومیت غلبه به شکل زورمدارانه است و قطعا کودتا با خواست واقعی مردم در تنافی است.

شمخانی با اشاره به پیگیری لحظه به لحظه تحولات از ابتدای موضوع و تماس نزدیک با نهادها و مقامات ترکیه تصریح کرد؛ ما از دولت قانونی ترکیه حمایت می کنیم و با هر نوع کودتا چه داخلی و چه با پشتیبانی طرف های خارجی مخالف هستیم.

وی افزود؛ آنچه در ترکیه روند را غالب خواهد ساخت میزان حضور و مشارکت مردم و احزاب سیاسی است که با حضور خود این کودتا را محکوم کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان داشت، مرزهای شمال غرب کشور در همسایگی با ترکیه از امنیت کافی برخوردار است و آمادگی لازم در نیروهای زمینی و هوایی نیز برای صیانت وجود دارد و تا این لحظه نیز هیچ نوع حادثه و پیامدی را شاهد نبودیم.

علی شمخانی به هموطنانمان در ترکیه نیز توصیه کرد از حضور در محل های درگیری دوری کنند و در مراکز اقامتی خود تا زمانی بازگشت به کشور بمانند.

منبع: فارس+خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها