داعش 20 نظامی لیبیایی را کشت

داعش 20 نظامی لیبیایی را کشت
شنبه 26 تير 1395 - 18:32

العالم ـ بنا بر اعلام منابع پزشکی و نظامی، 20 تن از نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، دیروز (جمعه) در رویارویی با داعش در شهر سرت کشته و بیش از 100 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای دولتی در بیانیه ای تاکید کردند که درگیری ها، روز جمعه، پس از پیشروی نیروها به مرکز واگادوگو، مقر اصلی گروه داعش در شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس، آغاز شد.

بیمارستان مرکزی در شهر مصراته (200 کیلومتری شرق طرابلس)، مرکز فرماندهی نیروهای دولتی اعلام کرد که 20 نفر از این نیروها در رویارویی های روز جمعه کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش نیز در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که دو تن از نیروهایش، یکی لیبیایی و دیگری مصری، در جنوب سرت در محل تجمع نیروهای دولتی، با خودروهای بمبگذاری شده دست به عملیات انتحاری زدند.

نیروهای هوادار دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت سازمان ملل متحد برخورداراست، از بیش از دو ماه پیش، عملیاتی را با نام "البنیان المرصوص"(بنیان پولادین) با هدف بازپس گیری شهر سرت از دست گروه تروریستی داعش که از بیش از یکسال آن را تحت اشغال درآورده است، آغاز کردند. عملیات نیروهای دولتی در آغاز با پیشروی سریعی همراه بود؛ اما اقدامات تروریستها در زمینه روی آوردن به عملیات انتحاری از طریق خودروهای بمبگذاری شده، سبب شد تا پیشروی نیروهای لیبی روند کندی به خود بگیرد.

بنا بر اعلام منابع پزشکی در شهر مصراته، مرکز فرماندهی عملیات "البنیان المرصوص"(بنیان پولادین)، از آغاز عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در شهر سرت، تاکنون بیش از 260 نفر از نیروهای دولتی کشته و بیش از 1400 نفر دیگر مجروح شده اند.

210ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها