ریاست جمهوری ترکیه: کودتایی دیگر در راه است!

ریاست جمهوری ترکیه: کودتایی دیگر در راه است!
شنبه 26 تير 1395 - 20:29

العالم ـ دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره احتمال وقوع کودتای نظامی دیگری در این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ریاست جمهوری ترکیه درباره احتمال وقوع کودتای نظامی دیگری در کشور هشدار داد؛ به گونه ای که عمر جلیک وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه امروز، شنبه، گفت: دولت 90 درصد اوضاع را تحت کنترل دارد؛ اما طراحان کودتا همچنان برخی فرماندهان نظامی را به عنوان گروگان نزد خود نگه داشته اند.

به گفته پایگاه خبری "ایلاف"، یک مسئول ترک اظهار داشت که نیروهای ویژه پلیس و نیروهایی از ارتش، امنیت مناطق اطراف نهادهای دولتی در شهرهای اصلی کشور بویژه در آنکارا و استانبول را تامین می کنند. 

برخی منابع امنیتی، از کشته شدن 161 نفر و مجروح شدن هزار 440 نفر دیگر در جریان کودتا در ترکیه خبر دادند؛ این در حالی است که پلیس ترکیه نیز از کشته شدن 16 نفر از مجریان کودتا و بازداشت 250 نفر دیگر خبر داد، همچنین 2 هزار و 839 نظامی از جمله افسرانی با درجات نظامی مختلف و برخی با رتبه ژنرال، دستگیر شدند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، امروز از پایان کودتا در ترکیه خبر داد و وعده داد که کودتاگران با هر گرایش و وابستگی، مجازات خواهند شد.

این اظهارات اردوغان در جمع هوادارانش که در فرودگاه بین المللی استانبول از وی استقبال کردند، ایراد شد.

اردوغان هواداران فتح الله گولن، مخالف ترکیه ای مقیم آمریکا، را متهم کرد که در پس پرده این کودتای نافرجام قرار دارد.

فتح الله گولن اما قاطعانه اتهامات اردوغان را تکذیب کرد و گفت: برای من که از کودتاهای نظامی متعددی در طول 5 دهه گذشته رنج بسیار کشیده ام، بسیار توهین آمیز است که به هرگونه ارتباط با این اقدامات متهم شوم.

جان کری هم از دولت ترکیه خواسته اگر مدرکی برای اثبات دخالت گولن در کودتا دارد، ارائه کند.

210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها