تصمیم آل‌خلیفه برای محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم

تصمیم آل‌خلیفه برای محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم
يکشنبه 27 تير 1395 - 10:32

دادستان کل نظام آل‌خلیفه از محاکمۀ یک روحانی در ماه آینده خبر داد؛ برخی منابع نیز در همین راستا تأکید کرده‌اند که آل خلیفه قصد دارد آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی سرشناس بحرینی را محاکمه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادستان کل بحرین اعلام کرد: "یک روحانی ماه آینده در جلسه دادگاه برای محاکمه در پرونده جمع آوری پول خمس حاضر خواهد شد."

مسئولان بحرینی مدعی شده اند که جمع آوری خمس "یکی از شیوه های پولشویی و جمع آن به صورت غیرقانونی است"!!

دادستانی آل خلیفه ادعا کرد: شهادت دو متهم دیگر مورد بازجویی در این پرونده ثابت می کند روحانی مذکور، بدون کسب مجوز از مراجع ذیربط اقدام به جمع آوری پول کرده است، و این دو متهم، به درخواست روحانی یاد شده در این امر شرکت داشته اند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در پرونده گفت: این روحانی، همان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در بحرین است که مسئولان بحرینی یک ماه قبل وی را سلب تابیعت کردند.

اموالی که حکومت بحرین مدعی است به طور غیرقانونی جمع آوری شده است همان اموال خمس و زکات است که هواداران آیت الله شیخ عیسی قاسم در داخل و خارج از بحرین برای این روحانی ارسال می کنند.

فعالان مدنی این اقدام را در چارچوب "ورشکستگی رژیم" و ناتوای در مقابله با مبارزه مردمی دانستند که روزانه در منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه برای حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم تحصن می کنند.

پربیننده ترین خبرها