امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکۀ العالم تأکید کرد:

"اردوغان و اسد رؤسای جمهور قانونی ترکیه و سوریه هستند"

يکشنبه 27 تير 1395 - 11:04

معاون سابق وزیر خارجه با بیان اینکه اردوغان و بشار اسد روساى جمهور قانونی دو کشور مهم ترکیه و سوریه هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران کودتا، تروریسم و صهیونیسم را سم مهلکی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می‌داند.

"حسین امیرعبداللهیان" روز یکشنبه در گفتگو با شبکۀ خبری العالم  تأکید کرد: اردوغان و بشار اسد روساى جمهور قانونی دو کشور مهم  ترکیه و سوریه هستند که با رای مردم و دموکراسى بر سر کار آمده‌اند.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: تهران کودتای نظامى علیه رییس جمهور و دولت قانونى ترکیه را قویا محکوم کرد، کودتایی که با خیانت عناصرى از داخل و سطحی از حمایت پنهان خارجی شکل گرفت.
وی افزود: حمایت ما از رییس جمهور، حکومت و مردم ترکیه در مقابل کودتاچیان، حمایت از همسایه‌ای مهم و متحدی راهبردی و حمایت از مردمسالاری است.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در سالهاى اخیر نیز در موضوع سوریه ، عناصر تروریسم تکفیرى و صهیونیستى  با حمایت گسترده خارجى براى سرنگونى حکومت قانونى سوریه اقدام کرده اند، که تهران آنرا مخالف دموکراسى و راى مردم سوریه دانسته و از رییس جمهور قانونى، مردم و ارتش سوریه در مقابل هجمه تروریست‌ها قویا حمایت مى‌کند و انرا عامل مهمی در کمک به امنیت جمعی منطقه ای می داند.
امیرعبداللهیان اظهار داشت: تحولات اخیر ترکیه نشان‌داد که  ابزار کودتا و تروریسم دو روى یک سکه هستند که امنیت، ثبات و رفاه  منطقه را هدف گرفته اند.
وی افزود: تحولات سوریه، ترکیه و عراق إثبات کرد که نقش بی بدیل مردم در صیانت از رای  و تعیین سرنوشت خود مهم ترین عامل در دنیای معاصر است.
امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران کودتا، تروریسم و صهیونیسم را سم مهلکی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می‌داند.

پربیننده ترین خبرها