معتمدترین مشاور اردوغان کیست؟ +عکس

معتمدترین مشاور اردوغان کیست؟ +عکس
يکشنبه 27 تير 1395 - 12:16

از زمان آغاز کودتای نافرجام نظامیان ترکیه، یک جوان همواره رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را در همه جا همراهی می کند؛ این موضوع، کسانی که رویدادهای این کشور را دنبال می‌کنند به خود مشغول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، این جوان "بِرات البیرق" نام دارد و عضو حزب عدالت و توسعه می باشد. وی داماد اردوغان ، خبرنگار سابق و وزیر کنونی انرژی و منابع طبیعی است، و از جمعه شب که کودتا شروع شد ، پدر خانمش را در هر ساعت و جایی همراهی می کند .
برات در اولین کنفرانس خبری که اردوغان پس از کودتا در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول برگزار کرد، حضور داشت و در کنار اردوغان نشسته بود و خبرنگاران عکس وی را هنگام زمزمه کردن در گوش پدرخانمش انداخته اند.      
برات شنبه شب یعنی فردای کودتا در مراسم سخنرانی اردوغان در یکی از میادین شهر استانبول نیز حضور داشت. 
گزارش های رسانه های مختلف ترکیه حاکیست که اردوغان به دامادش برات که شوهر " اسراء " است، بسیار اعتماد دارد؛ و قبل از گرفتن هر تصمیمی با وی مشورت می کند.
برات در صفحه تویتر خود از مردم ترکیه خواسته است، برای دفاع از دمکراسی و آینده کودکانشان به خیابان ها بیایند .
پس از استعفای احمد داود اوغلو نخست وزیر پیشین ترکیه، حرف و حدیث هایی درباره تمایل اردوغان به انتصاب برات برای سمت نخست وزیری بر سر زبان ها افتاد، ولی حزب حاکم این خبر را تکذیب کرد و سرانجام بن علی یلدریم به نخست وزیری منصوب شد.

 214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها