آخرین پیامک تروریست "نیس": برایم سلاح بفرستید

آخرین پیامک تروریست
يکشنبه 27 تير 1395 - 20:27

نشریۀ انگلیسی "دیلی میل" آخرین پیامک هایی را که عامل حملۀ نیس پیش از کشتار مردم ارسال کرده است، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، وی سنگین ترین کامیون موجود را که وزنی حدود 19 تن دارد اجاره کرد و دو روز با آن به تمرین پرداخت تا بتواند بیشترین خسارت ممکن را ایجاد کند.
منابع قضایی فرانسه اعلام کردند که او چند دقیقه قبل از حمله، با تلفن همراه خود دو پیامک با این مضمون ها ارسال کرده است: "برایم اسلحۀ بیشتری بیاورید، 5 تفنگ برایم بیاورید" و "اوضاع خوب است.مهمات دارم. فقط تا 5 دقیقۀ دیگر سلاح ها را به من برسان".
تلفن همراه او در کنار گواهینامۀ رانندگی و کارت بانکی اش در کامیون یافت شد.

 

بوهلال در کودکی

آخرین ساعات زندگی بوهلال چگونه گذشت؟

این روزها اظهارنظر های متفاوتی دربارۀ شخصیت عامل حملۀ خونبار "نیس" شنیده می شود و نظرها در مورد ماهیت انگیزۀ این عملیات که جان 84 انسان بی گناه را گرفت؛ مختلف است.
 آخرین ساعت های زندگی "محمد الحویج بوهلال" 31 ساله در روز جمعه، مصادف با روز عید ملی فرانسه، بسیار جالب توجه است و شک و تردیدهای زیادی را دربارۀ انگیزۀ حادثۀ خونبار جمعه شب فرانسه ایجاد می کند.
وی آخرین عکس خود را در شهر ساحلی "نیس" در حالی می گیرد که در جشن حضور دارد و آن را برای خانوادۀ خود ارسال می کند.
"جابر" برادر 19 سالۀ محمد می گوید چند دقیقه قبل از اقدام جنون آمیز برادرش، با او تماس گرفته و از حالش جویا شده است. محمد در پاسخ گفته که خوشبخت است و زندگی بر وفق مراد اوست.

 

خانۀ بوهلال در مساکن تونس


بیمار روانی یا تروریست؟

خانوادۀ بوهلال که هنوز در شوک به سر می برند؛ ضمن ردّ هرگونه ارتباط فرزندشان با گروه های تروریستی، گفته اند که او سال ها قبل و پیش از عزیمت به فرانسه در سال 2005، به دلیل رنج بردن از بیماری عصبی و افسردگی در جلسات روان درمانی شرکت کرده است.
موضوع دیگری که ابهام دربارۀ انگیزۀ عامل حملۀ "نیس" را دوچندان می کند این است که او از نظر شغلی در وضعیت مناسبی بوده و چند روز قبل از وقوع حادثه، 100 هزار یورو برای خانواده اش در شهر "مساکن" تونس ارسال کرده است.
البته او در صحبت های خود با برادرش گفته بود که چند روز قبل از حادثه با صاحب کار خود مشاجره کرده و از کار اخراج شده است.
محمد بوهلال متأهل و دارای سه فرزند بود و سابقۀ بزهکاری و خشونت داشت اما به افراط گرایی مشکوک نبوده و منابع امنیتی تونس نیز می گویند او از نظر مقامات این کشور به هیچ گروه افراط گرایی وابسته نبوده است.
علی رغم این جزئیات دربارۀ زندگی عامل حملۀ "نیس"، مقامات فرانسه از ارتباط او با گروههای تروریستی تأکید دارند مخصوصا که داعش مسؤولیت این حمله را پذیرفته است.

202-220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها