صدور 6 هزار حکم بازداشت در ترکیه

صدور 6 هزار حکم بازداشت در ترکیه
دوشنبه 28 تير 1395 - 08:04

وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به صدور حکم بازداشت برای حدود 6 هزار نفر در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر، گفت که پیگیری قضایی درباره کودتاچیان هم چنان ادامه دارد.

به گزار پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکر بوزداغ با اشاره به ادامه عملیات پاکسازی تمام نهادهای دولتی از کودتاچیان تأکید کرد: این اقدام به کودتا از سوی اعضای گروه تروریستی فتح الله گولن که لباس نظامی ارتش ترکیه را پوشیده و حقوق آن ها با مالیات شهروندان پرداخته می شود، انجام شده است.
بوزداغ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنوز احتمال آماده شدن مجدد کودتاچیان برای اقدام دیگری نیز هست یا خیر؟ گفت: "روند بررسی قضایی مربوط به این گروه تروریستی ادامه خواهد داشت و حامیان این کودتا در دادگاه ملت محاکمه خواهند شد. ترکیه برای نابودی کامل این گروه هرچه در توان دارد انجام خواهد داد و ملت ما هم از این روند پشتیبانی خواهد کرد."
وزیر دادگستری ترکیه در ارتباط با اعاده فتح الله گولن نیز افزود: "حمایت آمریکا از گولن، موضع این کشور را تضعیف می کند و به اعتبار آن لطمه می زند. من فکر نمی کنم از این پس ایالات متحده آمریکا از کسی که در ترکیه دست به چنین اقداماتی زده است، حمایت کند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها