تهدید صدر برای مقابله با نیروهای متجاوز آمریکایی

تهدید صدر برای مقابله با نیروهای متجاوز آمریکایی
دوشنبه 28 تير 1395 - 12:07

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق تهدید کرد که اگر نیروهای آمریکایی به شهر موصل اعزام شوند ، مورد حمله قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، دفتر مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد که وی تهدید کرده است اگر نیروهای آمریکایی به موصل اعزام شوند، به هدفی برای نیروهای تحت امرش تبدیل خواهند شد.
صدر هزاران نیروی مسلح تحت امر خود دارد، که این نیروها " گروهان های صلح" نامیده می شوند و در استان صلاح الدین و حومه شهر بغداد پایتخت عراق مستقر هستند.
غالب الزاملی عضو فراکسیون الاحرار که وابسته به جریان صدر است، روز یکشنبه اعلام کرد که آزادسازی شهر موصل مستلزم مداخله خارجی خصوصاً مداخله آمریکایی ها نیست.
الزاملی اظهار داشت: نیروهای ارتش، پلیس، عشایر و دیگر اقشار مردم عراق قادر به آزادسازی شهرشان موصل از سیطره و تصرف داعش هستند.
الزاملی تأکید کرد: نیروهای عراقی مناطق بسیار و وسیعی را در استان های صلاح الدین و الانبار آزاد کرده اند و از هیچ نیروی خارجی کمک نگرفته اند.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز اول ژوئیه درپی دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در بغداد اعلام کرد که 560 نظامی آمریکایی جدید برای مشارکت در عملیات بازپس گیری شهر موصل از داعش به زودی به عراق اعزام خواهند شد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها