اعدام‌های خیابانی در شب کودتای ترکیه +عکس

اعدام‌های خیابانی در شب کودتای ترکیه +عکس
دوشنبه 28 تير 1395 - 14:00

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است در جریان کودتای نافرجام نظامیان ترکیه، برخی از سربازان با برخوردهای بسیار شدید و خشونت آمیزی مواجه شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت "میدل ایست آنلاین" در یکی از ویدیوهای منتشر شده درباره کودتای نافرجام نظامیان ترکیه، که ظاهرا مربوط به منطقه‌ای نزدیک پل تنگه بسفر در استانبول است، یک سرباز غرق در خون بر زمین افتاده است. کسی که از این صحنه فیلم برداری می کند به زبان ترکی می گوید :"4 نفر را کشتیم و ما اکنون در کنار پنجمین نفر هستیم، او یک سگ است"!!
در این ویدیو همچنین در کنار صدای گلوله، صدای افرادی را می شنویم که علاوه بر تکبیر می گویند "آنان کافر و منافق هستند" . برخی هم جسد سربازی را که ظاهرا جان سپرده است، لگد می‌کنند.
این ویدیو به سرعت در تویتر منتشر شد.
روزنامه "سوزجو" نزدیک به ارتش ترکیه نیز خاطرنشان کرد که گروهی از افراد خشمگین، گردن یک سرباز را در استانبول بریدند. البته این خبر از سوی مسؤولان ترکیه‌ای تأیید نشده است.
علاوه بر این، صحنه‌هایی از اقدام مخالفان کودتا در محاصره یک خودروی زرهی منتشر شد که یکی از معترضان پس از بالارفتن از آن خودرو، سربازی را که درون آن نشسته بود لگد زد.
کودتای نافرجام گروهی از نظامیان ترکیه، که شامگاه جمعه آغاز شد و تا صبح روز بعد ادامه یافت، دست کم 161 کشته بر جا گذاشت.
پس از اعلام شکست کودتا، کشورهای غربی که پیشتر حمایت خود را از دولت قانونی ترکیه اعلام کرده بودند، در خصوص سرنوشت نظامیان کودتاگر و احتمال انتقامجویی از آنان اظهار نگرانی کردند.
در همین راستا، کاخ سفید از همه طرفها در ترکیه خواست با خویشتن‌داری‌ از خشونت و خون‌ریزی خودداری کنند.

با این حال، وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به صدور حکم بازداشت برای حدود 6 هزار نفر در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر، گفت که پیگیری قضایی درباره کودتاچیان هم چنان ادامه دارد.
بکر بوزداغ با اشاره به ادامه عملیات پاکسازی تمام نهادهای دولتی از کودتاچیان تأکید کرد: این اقدام به کودتا از سوی اعضای گروه تروریستی فتح الله گولن که لباس نظامی ارتش ترکیه را پوشیده و حقوق آن ها با مالیات شهروندان پرداخته می شود، انجام شده است.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه نیز از احتمال اعدام کودتاچیان خبر داد و در پاسخ به درخواست‌ها برای از سرگیری مجازات اعدام گفت: دولت ترکیه این درخواست شما را درک می‌کند، و ما نمی‌توانیم درخواست شما را نادیده بگیریم.
وی افزود: دولت و احزاب معارض در این زمینه (از سرگیری قانون اعدام) تصمیم‌گیری خواهند کرد، و ما نمی‌توانیم در این مورد تأخیر کنیم؛ زیرا کسانی‌که تلاش کردند علیه دولت دست به کودتا بزنند، باید هزینه آن را بپردازند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها